جشنواره مطبوعات پاسداشت از زحمات و اهتمام اصحاب رسانه است
جشنواره مطبوعات پاسداشت از زحمات و اهتمام اصحاب رسانه است
رئیس خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی در یادداشتی به مناسبت برگزاری چهارمین دوره جشنواره مطبوعات و رسانه‌ها در این استان، جشنواره مطبوعات را پاسداشتی از زحمات و اهتمام اصحاب رسانه دانست.

به گزارش عصرتبریز، متن یادداشت اسد فلاح به شرح زیر است:

برگزاری جشنواره مطبوعات از جمله مطالبات به حق جامعه رسانه ای استان بود که با استعانت از درگاه ایزد منان و امعان نظر متولیان، مسوولان و نیز همکاری و همراهی دلسوزان، دست اندرکاران و مجریان امر، توسط خانه مطبوعات و رسانه های استان برنامه ریزی و جهت برگزاری و اجرا در تقویم کاری گنجانده شد.

این اتفاق فرخنده که حامل پیام پاسداشت زحمات و تلاش های ستودنی اصحاب مطبوعات و فعالان عرصه خبر و رسانه است با گذر از یک دوره رکود برگزاری، ایستگاه چهارم خود را در چهاردهمین روز از ماه دوم بهار ۹۸ پشت سر می گذارد تا تالار خاقانی خانه فرهنگ شهر اولین ها، میعادگاه همایش و تجلیل از نخبگان و منتخبان بخش های مختلف باشد.

آنچه که در فراگرد مأموریت ها و اقدامات خانه مطبوعات و رسانه های استان، بیش از پیش نمود عینی می یافت، حرکت در مسیر خواست عمومی همکاران فرهیخته عضو و حتی غیرعضو بود تا فرصت و خدماتی در خور شأن اعتبار، کرامت، جایگاه و منزلت آنان تدارک ببینیم و چه مجالی نیکوتر از برگزاری جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان که همچون نمایشگاه مطبوعات از سکون و رکود و ایستائی خارج و مبدل به جریانی پویا از ذوق و شور و جنبش کنشگران رسانه ای شود که آثار و تولیدات فاخرشان نه تنها در گوشه و کنار این مرز و بوم و در قالب رخدادهای مشابه داخلی، بلکه حتی در فراسوی مرزها نیز جوایز بین المللی را به نام و نشان خود، مزین و در دل تاریخ، به یادگار گذاشته اند.

این توفیق که در این بهار از عمر خدادادی و به شکرانه ایام پر خیر و برکت شعبان و در آستانه ورود به ماه امتحان و ضیافت الهی(رمضان)، نصیب خادمان رسانه ای خانه مطبوعات و رسانه های استان می شود را ارج می نهیم و در کمال افتخار و امتنان خشنودیم که میزبان و پذیرای قدوم مبارک همکاران عزیزمان هستیم، همکاران محترمی که با نعمت حضور گل وجودشان، آئین اختتامیه را رونق و صفایی ناب می بخشند و نزد مهمانان و مسوولان عالی قدر استانی و کشوری، بسی سرافرازمان می کنند.

از تک تک اعضای خانه مطبوعات و رسانه های استان قدردانیم، از همکارانی که به نقد عملکردمان همت داشته و ما را به انجام اقدامات مهم و تأثیرگذارتری تشویق کردند، از همراهانی که خالصانه پیش آمدند، از یارانی که دانش و تجارب شان را دریغ نکردند، از دوستان معزز شهرستانی که فاصله ها نیز حریف الطاف بی پایان و محبت های بی دریغ شان نبود و نشد و نیست. صد شکر که فضای رسانه ای با موهبت حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب تبریز، معطر، منور و امیدبخش تر شد طوری که نه این خادم حقیر، بلکه قاطبه همکاران، ایشان را حامی و پدر معنوی اصحاب فضل و فرهنگ و رسانه می نامند و می دانند، و همین پیگیری ها و دلجوئی های مقام مکرم شان، ما را دلگرم و دلگرم تر به آینده می کند.

مشقت های کار خبری و روزنامه نگاری آن هم در این عصر حکایتی البته تکراری است، اما عشق قلم زنی، عطش انجام رسالت کاری، رسیدن به وفاق و خلق بهترین خدمت رسانه ای، شاید دلیلی کافی برای دور هم بودن های بیشتر اصحاب مطبوعات است و ما مفتخریم که گنجینه ای ناتمام از ستاره ها و نخبگان دیروز و امروز را داریم، چه آنان که زنده نامانند در این عرصه، چه آنان که صاحب کسوت اند و زینت بخش محافل مان، چه آنان که آینده سازانند و غنای قلم و جوهر اندیشه و هنر نوشتارشان، بی همتا و قابل تحسین.

مسروریم که حاصل تعامل با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکل های رسانه ای، دستگاه های اجرایی، اداری و مجموعه های فرهنگی، به تجارب همکاری های فیمابین در حوزه های مختلف، اما مشترک منجر شده است و سپاسگزاریم خداوند متعال را به برخورداری از این برکات و شاکریم. قدردانیم از نیکان و بزرگان و مسوولان و بزرگوارانی که دست یاری و همت مان را فشردند و تنهای مان نگذاشتند.

اینک که در آستانه جشن تجلیل از منتخبان آثار جشنواره چهارم یکبار دیگر در جمع خوبان، “باهم” خواهیم بود، امیدواریم روند فزاینده توفیقات همکاران مطبوعاتی و رسانه ای، دست آوردها و توسعه کمّی و کیفی مورد انتظار را در پی داشته باشد و چهره ها و ستاره های جدیدی را معرفی کند و به کشف استعدادها و حمایت از آنان بیانجامد. امیدواریم گردش کار مطبوعات، جراید و نشریات مان، همچنین تولیدات و آثار فاخر قلمی فعالان رسانه ای مان، رونق مضاعفی داشته باشد. مضافاً امیدواریم قیمت کاغذ و خدمات و ملزومات مربوط به نشر و فعالیت های مطبوعاتی، کنترلی و در باقی ایام روندی کاهشی و نزولی را در پیش گیرد و اقدامات حمایتی را برای حیات رسانه ها به ویژه نشریات خصوصی و غیروابسته به بخش های عمومی و دولتی، شاهد باشیم.

و کلام آخر اینکه … ضمن تبریک به تمامی شرکت کنندگان و منتخبان هیئات انتخاب و داوران چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان، همچنان امیدوار به درخشش و کسب توفیقات تابناک و تاریخ ساز کلیه همکاران عزیزمان در سپهر رسانه ای استان، ایران زمین و میعادگاه های بین المللی هستیم.

تا درودی دیگر در برنامه های آتی و بالاخص دیدار در پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی، بدرود.

اسد فلاح – رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان شرقی
اردیبهشت ماه یکهزار و سیصدونودوهشت