۹۱۸ نفر در تصادفات آذربایجان‌شرقی جان باختند
۹۱۸ نفر در تصادفات آذربایجان‌شرقی جان باختند
مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی گفت: در سال گذشته ۹۱۸ نفر در تصادفات استان جان باختند.

به گزارش عصرتبریز، آرتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در سال ۱۳۹۷ ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی ۹۱۸ نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ۱۳۹۶ که تعداد ۷۹۰ نفر بوده حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اعلام این خبر گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی طی این مدت در استان ۷۴۵ نفر مرد و ۱۷۳ نفر زن بودند.

وی افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در این مدت به ترتیب با ۶۳۱ فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، ۱۷۲ نفر در مسیر‌های درون شهری، ۱۷ نفر در جاده‌های خارج از استان یا نامعلوم گزارش شده است همچنین طی مدت مذکور ۶۳ نفر از این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیر ترافیکی) و ۳۵ نفر نیز با فاصله بیش از ۳۰ روز از زمان تصادف فوت شده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اعلام اینکه در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ تعداد ۴۰ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۴۹ نفر بود حدود ۱۸ درصد کاهش یافته است.

کمالی افزود: در طی سال ۱۳۹۷ تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه‌کننده به ادارات پزشکی قانونی ۱۸ هزار و ۱۸۵ نفر بوده است که از این تعداد ۵ هزار و ۴ نفر زن و ۱۳ هزار و ۱۸۱ نفر مرد بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومان حوادث ترافیکی ۱۶ هزار و ۳۶۴ نفر گزارش شده بود ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین در اسفند سال ۱۳۹۷ یک‌هزار و ۸۴ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۹۶ حدود پنج درصد کاهش نشان می‌دهد.

کمالی یادآور شد: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در سال ۹۶ در استان ۷۹۰ نفر بود که از این تعداد ۱۶۰ نفر زن و ۶۳۰ نفر مرد گزارش شده‌اند و مصدومان این حوادث نیز درسال ۹۶ بالغ بر ۱۶ هزار و ۳۶۴ نفر گزارش شده است.