انتقاد آیت الله مکارم از اتفاقات رخ داده در برخی مدارس
انتقاد آیت الله مکارم از اتفاقات رخ داده در برخی مدارس
یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه سرودی که در برخی مدارس پخش شد مستهجن و زننده بود، گفت: این حادثه نشان می‌دهد که خطر بسیار نزدیک است و نباید در قبال آن سکوت کرد.

به گزارش عصرتبریز، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه جمعه در مراسم افتتاحیه سالن اجتماعات دارالقرآن علامه طباطبایی و در جمع اساتید حوزه علمیه قم اظهار داشت: امروز سه مشکل اساسی در دنیا در ابعاد اخلاقی، اقتصادی و سیاسی وجود دارد.

وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در برخی از مدارس در خصوص خواندن آهنگ مستهجن توسط دانش آموزان، اظهار داشت: وقتی این خبر را به من دادند بسیار تعجب کردم و وقتی از محتوای شعر این سرود مطلع شدم دیدم که بسیار مستهجن، سخیف و زننده است.

این استاد سطوح عالی حوزه با اظهار تأسف از این اتفاق، گفت: این حادثه نشان می‌دهد که خطر بسیار نزدیک است و نباید در قبال آن سکوت کرد.

افزایش مفاسد اخلاقی و اقتصادی در فضای مجازی

وی با بیان اینکه فضای مجازی بلای مجازی شده است، افزود: آمارهایی که مسئولان داده‌اند نشان می‌دهد کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی به صورت افزایشی در حال زیاد شدن است و مفاسد اخلاقی نیز تا ۷۰۰ درصد رشد داشته است.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: روس‌ها توانستند جهت جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی کاری برای خود انجام دهند اما اینکه ما مسلمانان نتوانستیم جای بحث دارد.

وی بیان داشت: در عرصه سیاسی نیز سم پاشی‌هایی صورت می‌گیرد و افرادی به دروغ حرف‌هایی مطرح می‌کنند که آنها نه شرف، نه غیرت، نه وجدان و نه انسانیت دارند و تلاش می‌کنند تا با دروغ مردم را ناامید کنند.

این مفسر قرآن کریم تأکید کرد: باید به صورت انفرادی و یا دسته جمعی در برابر این آسیب‌ها اقدام کرد که به عنوان نمونه ما مسئله فقهی برنامه بخت آزمایی را تذکر دادیم که یک میلیارد درآمد داشتند و ۵۰ میلیون جایزه می‌دادند که دستور دادند جمع شود.

حوزه‌های علمیه باید وظایف امر به معروف و نهی از منکر را رعایت کنند

وی عنوان کرد: حوزه‌های علمیه باید وظایف امر به معروف و نهی از منکر را رعایت کنند و باید دست به دست هم دهیم اختلافات داخلی خود در حوزه و در بین مردم را کنار بگذاریم.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی سالن جلسات دارالقرآن علامه طباطبایی، گفت: امیدواریم از این مرکز برای مباحث قرآنی بهره بیشتری شود.

وی افزود: علامه طباطبایی فرزندی را از خود به یادگار نگذاشت تا راه وی را ادامه دهند اما افرادی آمدند و بیت ایشان را به دارالقرآن مبدل کردند و این افراد با برپایی برنامه‌های قرآنی یاد و خاطره آن استاد قرآن را زنده نگه می‌دارند.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به دعاهای موجود در قرآن کریم، بیان داشت: قرآن کریم کتاب جامعی است و نحوه دعا کردن را نیز به انسان آموخته است.