بانویی که آرزوی زیارت کربلا برآورده می‌کند
بانویی که آرزوی زیارت کربلا برآورده می‌کند
مرحوم بانو خیرالنساء حدود ۲۰۰ سال پیش با ثبت موقوفه‌ای ماندگار هر ساله تعداد قابل توجهی زائر اولی را به عتبات عالیات عراق عازم می کند.

به گزارش عصرتبریز، حجت الاسلام علی مصائبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: ۱۲۰ نفر زائر بار اولی از بین کسانی که تاکنون به زیارت عتبات عالیات مشرف نشده بودند، در قالب سه کاروان از محل اجرای نیات واقفان خیر اندیش به زیارت عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان این‌که اعزام همه ساله زائران بار اولی به عتبات عالیات بخشی از اجرای نیت واقفین به شمار می رود، اظهار کرد: این نیت از سوی واقفان خیراندیش به ویژه واقفی به نام خانم خیرالنساء بوده که بخشی از نیات این موقوفه اعزام افراد نیازمند و ناتوان به عتبات عالیات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این وقف حدود ۲۰۰ سال پیش انجام شده ولی امروز با توجه به شرایط موقوفه و لزوم اجرای نیت آن، نام این واقف همچنان زنده است.

وی در ادامه افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی هرساله در بحث اعزام کاروان عتبات عالیات، اطعام، قرآن خوانی و موارد مختلفی که در وقف نامه های واقفین ذکر شده نسبت به اجرای نیت واقفان به نحو احسن کارها را اجرایی می کند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با مستاجرین موقوفات افزود: خوشا به حال کسانی که مستاجرین موقوفات هستند و اجاره ای که از طریق آنها پرداخت می شود در راستای کارهای خیر هزینه می شود که این توفیق بزرگی به شمار می رود.

مصائبی ادامه داد: اگر همه مستاجرین موقوفات نسبت به تعهداتشان عمل کنند و اجور خود را به موقع بپردازند، هم موجب تصریح در اجرای نیات توسط ادارات اوقاف شده و هم خودشان در ثواب آن شریک می شوند.