«لاریجانی» رئیس ماند/«پزشکیان» و «مصری» نواب رئیس شدند
«لاریجانی» رئیس ماند/«پزشکیان» و «مصری» نواب رئیس شدند
با رای نمایندگان اعضای هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه چهارم مجلس دهم شورای اسلامی انتخاب شدند.

به گزارش عصرتبریز، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۵ خردادماه) برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس را در دستور کار قرار دادند که در نتیجه آن اعضای هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه چهارم دور دهم انتخاب شدند.

بر اساس این گزارش نمایندگان با ۱۵۵ رای از ۲۷۴ رای ماخوذه علی لاریجانی را به عنوان رئیس مجلس در چهارمین سال دوره دهم مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

همچنین در ادامه برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس، مسعود پزشکیان، با کسب ۱۴۸ رأی موافق و عبدالرضا مصری با کسب ۱۴۳ رأی موافق از مجموع ۲۸۰ رای ماخوذه به عنوان نواب اول و دوم هیات رئیسه مجلس در چهارمین سال مجلس دهم انتخاب شدند.

گفتنی است نمایندگان مردم در خانه‌ملت در ادامه برای انتخاب دبیران هیات رئیسه دائم نهاد قانونگذاری در سال چهارم دهمین دوره مجلس رأی گیری کردند که سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی با ۱۶۰ رای، محمدعلی وکیلی با ۱۵۳ رای، علی اصغر یوسف نژاد با ۱۵۱ رای، اکبر رنجبرزاده با ۱۳۸ رای، احمد امیرآبادی فراهانی با ۱۳۲ رای، علیرضا رحیمی با ۱۲۶ رای از مجموع ۲۷۷ رای ماخوذه توانستند اکثریت آرا را به دست آورند.

همچنین نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۵ خرداد) مجلس شورای اسلامی و در جریان برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس بهروز نعمتی با ۱۶۵ رای، محمد آشوری تازیانی با ۱۴۴ رای و اسدالله عباسی با ۱۳۴ رای از مجموع ۲۷۹ رای ماخوذه را به عنوان ناظران هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه چهارم مجلس دهم انتخاب کردند.