امامزاده «سید جمال» تبریز تبدیل به قطب فرهنگی می‌شود
امامزاده «سید جمال» تبریز تبدیل به قطب فرهنگی می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: با اجرای طرح جامع امامزاده سید جمال (ع) تبریز این امامزاده به یکی از مراکز بزرگ فرهنگی تبریز تبدیل می‎شود.

به گزارش عصرتبریز، حجت الاسلام علی مصائبی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح توسعه امامزادگان استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: امامزاده سید جمال الدین یکی از امامزاده های معتبر کلانشهر تبریز است، کسی که نسبش با پنج یا شش واسطه به امام موسی کاظم(ع) می رسد و مورد تایید بسیاری از علمای برجسته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: در مجاورت امامزاده سید جمال(ع) قبرستانی وجود داشت که بر ارزش آن افزوده و طی سال‌های متمادی همواره مردم تبریز به دلیل اعتقاد زیادی که به آنجا داشتند مورد استقبال بوده است، اما از نظر توسعه ، مکان مناسبی نداشت، چرا که قبرستان‌های قدیمی آن تصرف شده بود و به ساخت مدرسه اختصاص یافته بود.

وی ادامه داد: با تلاش همکاران این زمین‌ها از تصرف خارج و مدارس به مکان دیگری انتقال یافت و فضای ۲۵۰ متر مربعی این بقعه اکنون در ۴ هزار متر مربع درحال ساماندهی و توسعه می باشد.

مصائبی در ادامه با اشاره به این‌که تاکنون ۲ و نیم میلیارد تومان برای طرح توسعه این امامزاده هزینه شده است، گفت: این بقعه در دو طبقه زیرزمین و صحنی که توسعه پیدا کرده و در حال تکمیل و کارهای عمرانی خوبی در آن صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تصریح کرد: ساخت دو طبقه زیر زمین به همراه تجهیزات کامل سیستم گرمایشی جدید و شوفاژخانه، سرویس های بهداشتی مجهز برای آقایان و خانم ها که ۱۰ الی ۲۰ باب بوده و در حال آماده سازی است

وی با بیان این‌که به همت خیرین امامزاده سیدجمال تبریز به یکی از مراکز بزرگ فرهنگی تبریز تبدیل خواهد شد، گفت: برای ادامه کار نیازمند حمایت خیران هستیم، چرا که هنوز تا اتمام کار حدود ۵ میلیارد تومان نیازداریم تا فضایی آبرومند برای زائران آماده کنیم؛ در صورت تامین اعتبار این بقعه تا پایان سال ۹۸ آماده بهره برداری است.