ارتباط پولی شهروندان و پارکبان‎‎‎‎‎‎ها در تبریز حذف می‌شود
ارتباط پولی شهروندان و پارکبان‎‎‎‎‎‎ها در تبریز حذف می‌شود
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز تاکید کرد که به زودی ارتباط پولی بین شهروند و پارکبان حذف خواهد شد.

به گزارش عصرتبریز، اصغر آدی‌بیگ امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: موضوع اجرای طرح جدید برای پارکبان‌ها در تبریز از ۶ ماه پیش آغاز شده است که با گذراندن فراخوان، تنظیم شیوه‌نامه از سوی مدیریت سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز به تصویب رسیده و قرارداد امضا شده است.

وی ضمن بیان اینکه برنده مناقصه یک هفته فرصت دارد تا ضمانت بیاورد و بعد از آن نیز ۴۵ روز فرصت برای کدگذاری و تطبیق مسیرها با اپلیکیشن را دارد. تصریح کرد: بر اساس قرارداد و مصوبه هیات وزیران، ۱۴۵ نفر از پارکبان‌های صلاحیت‌دار و با حقوق و مزایای و لباس مخصوص در این طرح مشغول به کار خواهند شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح موضوع ارتباط پولی بین شهروند و پارکبان حذف خواهد شد، افزود: طبق قرارداد نیم ساعت اول رایگان بوده و از دقیقه ۳۱ طبق تعرفه حساب خواهد شد.

آدی‌بیگ افزود: در این طرح پول به صورت دستی پرداخت نخواهد شد بلکه شهروندان می‌توانند از طریق دستگاه‌های در دست پارکبان‌ها، همانند پرداخت پول بنزین در جایگاه‌های نفت، کارت بکشند و هیچ حقی ضایع نشود.

وی خاطزنشان کرد: امید است این طرح تا ۲ ماه آینده به صورت کامل در شهر تبریز اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در ادامه با درخواست از شهروندانی که کارت شارژ دارند، گفت: این کارت شارژها را تا ۲ ماه آینده استفاده کنید چراکه بعد از اجرایی شدن طرح جدید این کارت شارژها فاقد اعتبار خواهند بود.

  • منبع خبر: فارس