تدوام ناپایداری جوی در آذربایجان شرقی
تدوام ناپایداری جوی در آذربایجان شرقی
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: رگبار باران و رعد و برق، بارش تگرگ و اصابت صاعقه و وزش تندبادهای لحظه‌ای در نواحی مستعد استان، پیش بینی می‌شود.

به گزارش عصرتبریز، محمد اشجعی با ارائه اطلاعاتی از وضعیت آب و هوای استان، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان‌ میانه با ۳۹ درجه دمای بالای صفر جزو گرم‌ترین مناطق و شهرستان کلیبر، ورزقان و هریس نیز با دمای ۱۲ درجه بالای صفر، سردترین شهرستان‌های استان بوده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی افزود: دمای شهرستان تبریز نیز در گرم‌ترین زمان خود ۳۳ درجه بالای صفر و در سردترین زمان نیز ۱۶ درجه بوده است.

وی بیان کرد: دمای فعلی شهرستان تبریز ۱۹ درجه بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته دو درجه سردتر شده است.

وی افزود: با توجه به شدت ناپایداری‌ها، پدیده‌های قابل توجه ناشی از گذر امواج کم ارتفاع تراز میانی جو، نفوذ زبانه پرفشار خزری و شرایط فصلی و محلی، دمای هوای استان روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه به ویژه در نواحی شمالی و شرقی استان تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

اشجعی ادامه داد: دمای هوای استان از روز چهارشنبه افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، احتمال سقوط اشیا، آسیب به دکل‌های مخابراتی و خطوط انتقال نیرو و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به توصیه‌هایی برای جلوگیری از وقوع خطرات احتمالی، افزود: توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه‌ی لازم جهت جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی در بخش کشاورزی، راهداری و حمل و نقل، منابع آب، مدیریت شهری و روستایی، امور عشایری و غیره انجام شود.