اتمام ۸۰ درصد مسقف‌سازی فاز ۲ گلزار شهدای وادی رحمت
اتمام ۸۰ درصد مسقف‌سازی فاز ۲ گلزار شهدای وادی رحمت
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز گفت: ۸۰ درصد طرح مسقف‌سازی قبور انجام شده است و انتظار می‌رود این طرح تا دو ماه آینده به طور کامل به اتمام برسد.

به گزارش عصرتبریز، احد فلاحی با اشاره به ضرورت استحکام مسقف سازی بلوک شهدا اظهار کرد: اجرای پروژه‌های استحکام بنا و مسقف سازی بلوک شهدا با هدف حفاظت از سیل و حوادث قهریه ضروری بود.

وی افزود: با اجرای پروژه‌های مسقف سازی گلزار شهدا، قبور مطهر و یادگاران آن‌ها از باد و باران و برف و تابش مستقیم آفتاب در امان می‌ماند.

وی با اشاره به تفاوت ساختاری و اختلاف ارتفاع موجود در فاز دو وادی رحمت تبریز بر لزوم استفاده از سازه‌های سنگین برای حفاظت از سیل و حوادث طبیعی تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز یادآور شد: پروژه مسقف سازی و ساماندهی فاز یک گلزار شهدای وادی رحمت تبریز با یک هزار و ۲۸۷ نفر شهید پیشتر اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مسقف سازی فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت نیز با هزار و ۱۶۰ شهید در حال اجرا است، گفت: دو هزار و ۵۳۹ شهید مدافع حرم و دفاع مقدس در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز مدفون هستند.

فلاحی با تاکید بر اینکه مسقف سازی و یکسان سازی قبور مطهر شهدا دو بحث جدا از هم هستند، یادآور شد: سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز در خصوص یکسان سازی گلزار شهدا مسئولیتی ندارد و این موضوع در حیطه وظایف بنیاد شهید است.

وی خاطرنشان کرد: ۵۲ قبر شهید به صورت تک مزار بوده و به صورت متفرقه در بلوک‌های سطح وادی رحمت تبریز دفن شده‌اند.

طبق آمار، تعداد ۲۲۶ هزار و ۷۰۶ شهید، ۵۸۳ هزار و ۸۴۵ جانباز و ۴۳ هزار و ۳۱۸ آزاده از مناطق و استان‌های مختلف کشور تقدیم انقلاب اسلامی شده که حدود ۳٫۵ درصد از آمار کشور متعلق به استان آذربایجان شرقی است.