آیین رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر رضوی برگزار شد/حضور ۱۵ اثر از آذربایجان‌شرقی
آیین رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر رضوی برگزار شد/حضور ۱۵ اثر از آذربایجان‌شرقی
آیین رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر رضوی بعد از ظهر امروز در اداره کل ارشاد استان برگزار شد.

به گزارش عصرتبریز، مدیرکل اداره ارشاد آذربایجان شرقی در نشست خبری جشنواره تئاتر رضوی گفت: برگزاری جشنواره های متعدد رضوی در استان توفیق بزرگی است که نصیب ما شده است؛ به طوری که ۳ دوره جشنواره سفرنویسی رضوی و برگزاری جشنواره عکس رضوی در ۸ دوره را در کارنامه خود داریم و در قالب ویژه نامه و کتابهای نفیس در اختیار علاقمندان و هنرمندان قرار گرفته است.

محمد محمدپور درباره برگزاری جشنواره تئاتز رضوی در استان اظهار داشت: پیشنهاد برگزاری چهاردهمین دوره تئاتر رضوی با توجه به قابلیت های تئاتر استان ارائه شد که مورد استقبال انجمن نمایش تبریز و هنرمندان بومی قرار گرفت.

او از استقبال هنرمندان کشور از جشنواره تئاتر رضوی خبر داده و خاطر نشان ساخت: ۲۰ استان کشور در این جشنواره شرکت کرده اند که ۸۳ اثر در بخش صحنه ای و ۹۳ اثر در بخش نمایشنامه نویسی ثبت و به دبیرخانه واصل شده است.

مدیرکل اداره ارشاد استان در پاسخ به سوال خبرنگار عصر مبنی بر تعداد آثار به زبان ترکی گفت: ۱۵ اثر از استان آذربایجان شرقی در این جشنواره شرکت داده شده اند، ولی هیچ اثری به زبان ترکی ارائه نشده است.

او ادامه داد: جشنواره تئاتر رضوی ۶ مردادماه با تئاترهای خیابانی و نقالی افتتاح در در طول ۳ روز ۳ اجرا در نقاط مختلف شهر تبریز به روی صحنه خواهد رفت؛ آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره نیز ۹ مردادماه برگزار می شود.

محمدپور داوران جشنواره تئاتر رضوی را در بخش نمایشنامه نویسی، ایوب آقاخانی، خانم بیان و آقای شریعت و در بخش صحنه ای نادر برهانی مرند، شهرام خدایی و اردشیر صالح پور، اعلام کرد.

دبیر اجرایی جشنواره تئاتر رضوی نیز در این نشست، با اشاره به جوایز جشنواره تئاتر رضوی گفت: در بخش صحنه ای جوایز نفرات برتر ۱/۵ تا ۴ میلیون تومان و در بخش نمایشنامه نویسی ۶ میلیون تومان برای نفر اول در نظر گرفته شده است.

رجب پور ادامه داد: دو کارگاه و ورکشاب تئاتر خیابانی و کارگاه خبرنویسی برای تئاتر نیز در طول جشنواره برگزار می شود.

در پایان این مراسم از پوستر چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی رونمایی شد.