مقبره شهدای آرامستان ستارخان تبریز مقاوم‌سازی می‌شود
مقبره شهدای آرامستان ستارخان تبریز مقاوم‌سازی می‌شود
قائم مقام شهردار تبریز گفت: مقبره شهدای مدفون در آرامستان ستارخان مقاوم‌سازی و مسقف می‌شود.

به گزارش عصرتبریز، رسول موسایی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی با دستگاه های مختلف برای ساماندهی گورستان ستارخان افزود: شهدا مظهر و نماد مقاومت کشور هستند و مقبره شهدای مدفون در این قبرستان باید به نحو شایسته مقاوم سازی شود.

وی با اشاره به تجربه مسقف سازی گلزار شهدای وادی رحمت یادآوری کرد: با استفاده از این تجربه خوب می توان در مدت زمان بسیار کوتاهی نسبت به استحکام بخشی و مسقف سازی قبور این گورستان اقدام کرد.

قائم مقام شهردار تبریز با تاکید بر اینکه تمام اقدام ها باید در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا باشد، گفت: در این راستا طرح های اولیه بوستان در این منطقه تغییر کرد و بقیه قبرهای موجود در این قبرستان نیز با طرحی مصوب ساماندهی می شود.

موسایی، ادامه داد: تجربه های گذشته در خصوص درخواست برای نبش قبر و انتقال به جایی دیگر موفق نبوده و بر همین اساس تصمیم گرفته شد که قبرهای موجود نیز در همین محل ساماندهی شود.

وی ساماندهی قبرستان ستارخان را از برنامه های مهم شهرداری منطقه ۱۰ دانست و یادآوری کرد: امید است با تخصیص اعتبار لازم این قبرستان در مدت ۶ ماه ساماندهی شود.

قائم مقام شهردار تبریز با بیان اینکه در ۲ سال اخیر مبنای کار شهرداری فاصله گرفتن از پروژه های ویترینی است، گفت: تلاش می شود در این دوره مدیریت شهری پروژه هایی برای حل مشکلات شهروندان اجرا شود.

موسایی، با اشاره به اینکه احداث بوستان در مناطق مختلف می تواند به ایجاد نشاط و شادابی در شهر کمک قابل توجهی کند، ادامه داد: در این راستا در ۲ سال اخیر برای احداث چند بوستان، زمین هایی با کاربری مسکونی به کاربری فضای سبز تبدیل شده که این کار در تمام ادوار شهرداری بی سابقه است.