مسن‎‎‎‎‎‎ترین دانشجوی کشور در سن ۸۹ سالگی درگذشت
مسن‎‎‎‎‎‎ترین دانشجوی کشور در سن ۸۹ سالگی درگذشت
عجب‌شیر - میر قنبر حیدری مسن ترین دانشجوی کشور صبح امروز اول مرداد بر اثر کهولت سن جان به جان آفرین تسلیم کرد.

به گزارش عصرتبریز، سید قنبر حیدری شیشوانی، سوم تیر ۱۳۰۹ در روستای شیشوان شهرستان عجب‌شیر استان آذربایجان شرقی به دنیا آمد.

۳۸ سال پیش وقتی مرز ۵۰ سالگی را پشت سر می‌گذاشت، صدور حکم بازنشستگی‌اش از فرمانداری شهرستان عجب‌شیر نه تنها او را خانه‌نشین نکرد که عشق رفتن به دانشگاه را در دلش انداخت. اما از سال ۵۵ تا ۸۰ (۲۵‌سال) پشت کنکور ‌ماند تا این‌ که بالاخره سال ۸۰ سد کنکور را می‌شکند و در دانشگاه آزاد جهرم در رشته علوم اجتماعی گرایش برنامه‌ریزی قبول می‌شود.

بعد از اخذ مدرک کارشناسی، میرقنبر حیدری به صرافت می‌افتد تا تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد نیز پیگیری کند. بنابراین مهر ۹۲ در رشته تحقیقات آموزشی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب‌شیر پذیرفته می‌شود. او خرداد سال ۹۵ بعد از سه سال تلاش و کوشش از پایان‌نامه ارشد خود دفاع می‎کند.

البته تمام تلاش میرقنبر حیدری به تحصیلات او خلاصه نمی‌شود، چرا که او سودای ریاست‌جمهوری را نیز در سر داشت و چهار بار برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده بود. از زندگی او فیلم مستندی نیز به وسیله محمدحسین شیروانی با نام «رئیس‌جمهور میر قنبر» ساخته شده و با حضور خودش در لوکارنو سوئیس و یوکوهامای ژاپن اکران شده و در کشور ژاپن جایزه نیز کسب کرد.

میر قنبر از سال ۹۱ با فوت همسرش در منزل تنها دخترش زندگی می‎کرد و گهگاهی نیز به منزل خود در شیشوان سر می‎زد.

از وی یک جلد کتاب با عنوان ”فراز و نشیب های زندگی من” که شامل شرح حال خود بود، به یادگار مانده است.

و سرانجام میر قنبر حیدری مسن ترین دانشجوی کشور صبح امروز اول مرداد بر اثر کهولت سن در منزل دخترش جان به جان آفرین تسلیم کرد و به دیار باقی شتافت.