اقتدار ایران به رخ جهانیان کشیده شد
اقتدار ایران به رخ جهانیان کشیده شد
ارومیه - امام جمعه ارومیه گفت: دستگیری ۱۷ جاسوس آمریکا که اخیراً انجام شده در کنار توقیف نفتکش انگلیس در تنگه هرمز، نشانه اقتدار جمهوری اسلامی است.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی موضوع معاد را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: باید همیشه توجه داشته باشیم که روز قیامتی وجود دارد و اعمال ما مورد محاسبه قرار خواهد گرفت بنابراین باید پیوسته تقوا پیشه کرد و از گناهان دروی جست چراکه خداوند همیشه ناظر اعمال ماست.

وی با بزرگداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در کشور به تبیین اهمیت شرکت در این آئین عبادی سیاسی پرداخت و تصریح کرد: احیا موضوع اقامه نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است و شرکت مردم و مسئولان در این مراسم باید پیوسته و پرشور باشد هم چنانکه در قرآن کریم نیز بر تعطیلی کارها در زمان برگزاری نماز جمعه تأکید شده و خداوند نیز مسلمین را به شرکت در آن توصیه کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی جایگاه رفیع مجلس در امور کشور را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس در اواخر سال ۹۸ گفت: بر اساس فرمایش امام خمینی مجلس در رأس امور است و نمایندگان مجلس وظایف سنگینی بر عهده دارند که شامل قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای آن است.

وی تصریح کرد: مردم باید افرادی را روانه مجلس کنند که حقیقتاً عصاره فضیلت و تقوا و نماینده توده‌های مختلف ملت باشند.

قریشی با تقدیر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از توقیف نفتکش انگلیس گفت: دستگیری ۱۷ جاسوس آمریکا که اخیراً انجام شده در کنار توقیف نفتکش انگلیس در تنگه هرمز که خلاف مقررات بین‌المللی رفتار می‌کرد نشانه اقتدار جمهوری اسلامی است.

وی افزود: دشمنان باید بدانند که هرگونه تهدید ایران یا انجام تحرکات نظامی مختلف برای تحت فشار قرار دادن کشورمان برایشان هزینه دارد و هیچ حرکت خصمانه انان بی پاسخ باقی نمی‌ماند، چراکه نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار و هوشیاری قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تقدیر از هوشیاری نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: اقدامات هوشیارانه نیروهای مسلح خفت و خواری آمریکا را در پی آورده که تجلی آن در ساقط کردن پهپاد جاسوسی این کشور و یا دستگیری جاسوسان آمریکا به اثبات رسیده است.

امام جمعه ارومیه با تقبیح تحرکات منفعلانه حکام مرتجع عرب گفت: آمریکا و دنیای غرب به این حاکمان وابسته‌شان به دید یک گاو شیری می‌نگرد و این وضعیت چیزی جز حقارت برای این حکومت‌ها در پی نخواهد آورد.

قریشی موضوع انتخاب وزیر آموزش‌وپرورش را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش از وزارتخانه‌های مهم و تاثیرگذار در کشور است بنابراین باید دولت و مجلس در پی برگزیدن فردی باشند که بتواند این وزارتخانه مهم را به خوبی اداره کند.