جزئیات ثبت نام مجدد در پذیرش بدون آزمون کاردانی به کارشناسی
جزئیات ثبت نام مجدد در پذیرش بدون آزمون کاردانی به کارشناسی
مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به پذیرش دانشجو در ۶۶ کد رشته‌ کاردانی به کارشناسی گفت: پذیرش در ۵۰ کد رشته بدون آزمون و با سوابق تحصیلی و پذیرش در ۱۶ کدرشته با آزمون صورت می‌گیرد.

به گزارش عصرتبریز، حسین توکلی در گفتگو با خبرنگاران افزود: فرصت شرکت در دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ در ۲۱ اردیبهشت پایان یافت و بر اساس آمار نهایی ۸۵ هزار و ۵۴۷ نفر در این آزمون ثبت نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: پذیرش دانشجو در ۶۶ کد رشته‌های امتحانی کاردانی به کارشناسی صورت می‌گیرد که پذیرش در ۵۰ کد رشته بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع کاردانی) و پذیرش در ۱۶ کد رشته بر اساس آزمون صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: ظرفیت نهایی پذیرش در آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۹۸ تعداد ۲۶۴ هزار و ۵۸۴ نفر است.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: از تعداد ۸۵ هزار و ۵۴۷ نفر داوطلب ثبت نام کننده در دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۰ هزار و ۲۹۵ نفر برای ۱۶ کدرشته با آزمون در روز جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ به رقابت می‌پردازند.

توکلی خاطرنشان کرد: به منظور مساعدت برای داوطلبان شرکت در ۵۰ کد رشته بدون آزمون که پذیرش در آنها بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع کاردانی) صورت می‌گیرد مهلت مجددی در روزهای ۷ تا ۱۱ مرداد نیز درنظر گرفته شده است.

  • منبع خبر: مهر