مدیرعامل صندوق بازنشستگی باید علم اقتصاد بداند
مدیرعامل صندوق بازنشستگی باید علم اقتصاد بداند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، اداره صحیح صندوق بازنشستگی کشوری را در گروی انتخاب فردی واجد شرایط مندرج در قانون نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی دانست که علم اقتصاد نیز بداند.

به گزارش عصرتبریز، سلمان خدادادی با بیان اینکه مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری باید دارای دو ویژگی مهم باشد و برای انتخاب وی قانون اجرا شود، گفت: بر اساس تبصره یک ماده ۱۷ قانون نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی انتخاب مدیرعامل مدیرعامل صندوق بازنشستگی باید دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های انفورماتیک، مدیریت یا پزشکی باشد و به مدت ۵ سال سابقه فعالیت در سمت مدیریت داشته و دارای درک کافی در این حوزه باشد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: فردی می‌تواند به خوبی صندوق بازنشستگی کشوری را اداره کند که فضای آن را به خوبی بشناسد، چرا که این صندوق از حساسیت ویژه‌ای برخواردار است، از سوی دیگر مدیرعامل این صندوق باید درک صحیحی از وضعیت بازنشستگان داشته باشد و درد آنها را بداند و هنر برخورد صحیح با حدود یک میلیون و چهارصد هزار جمعیت بازنشستگان را داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: این صندوق تنها مختص به امور بازنشستگان نبوده، بلکه یکی از بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی کشور است، به همین دلیل مدیرعامل آن باید از علم اقتصاد نیز بهره‌مند باشد تا برای احیای شرکت‌های ورشکسته‌ای که همواره دولت‌ها در اختیار آنها قرار داده‌اند، تدبیری بیندیشد، در غیر این صورت وضعیت صندوق بازنشستگی به همین صورت باقی خواهد ماند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر مدیری که انتخاب شده است دارای این ویژگی‌ها باشد و سایر بخش‌ها نیز به وی کمک کنند، به طور قطع می‌توان با اعمال تغییر در سیستم مدیریتی این صندوق، روزنه امیدی را در بین بازنشستگان کشور ایجاد کرد.