جشنواره فرهنگی و ورزشی شمیم خانواده در تبریز برگزار می‌شود
جشنواره فرهنگی و ورزشی شمیم خانواده در تبریز برگزار می‌شود
معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا گفت: سومین جشنواره فرهنگی و ورزشی شمیم خانواده در ۶ رشته ورزشی فوتسال، والیبال، شنا، تکواندو، تیراندازی و آمادگی جسمانی در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش عصرتبریز، الیاس گل محمدزاده عصر امروز در نشست خبری این جشنواره اظهار داشت: حدود ۲ هزار شرکت کننده در جشنواره فرهنگی و ورزشی شمیم در قالب ۵۳ کاروان ورزشی از سرتاسر کشور از روز چهارشنبه رقابتهای خود را آغاز می کنند که ۱۲ سالن ورزشی شهر تبریز میزبان این مسابقات خواهد بود.

او ادامه داد: افتتاحیه این جشنواره ورزشی روز چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۱ صبح در سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز آغاز خواهد شد و پس از ۳ روز رقابت، طی مراسمی در روز جمعه از نفرات برتر این جشنواره با اهدای مدال لوح سپاس، مدال و کاپ قهرمانی به همراه جوایز نقدی تقدیر به عمل می آید.

گل محمدزاده هدف از برگزاری این جشنواره را توانمندسازی فرزندان مجموعه سپاه پاسداران انقلاب معرفی کرده و تأکید کرد: هدف سازمان فرهنگی خانواده سپاه پاسداران از برگزاری این جشنواره ها، ارتقای نشاط و شادابی، آمادگی جسمانی، پر کردن اوقات فراغت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و نهایتا توانمندسازی ورزشی فرزندان خانواده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

او برنامه های فرهنگی این جشنواره را نیز در کنار مسابقات ورزشی مهم دانسته و افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، در کنار رقابتهای ورزشی برنامه های فرهنگی اعم از برگزاری محفل شبی با شهدا در محل پارک شمیم پایداری و برنامه تبریز گردی در راستای معرفی تبریز و جذب گردشگر نیز خواهیم داشت.

جانشین سازمان فرهنگی خانواده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این نشست خبری با اشاره به دلیل انتخاب تبریز به عنوان میزبان سومین دوره جشنواره فرهنگیو ورزشی ویژه پسران خاطر نشان ساخت: پیشینه تاریخی تبریز و نقش آن در تمدن سازی معاصر در ایران و و تاریخ سازی در دهه های معاصر ما را ترغیب به انتخاب تبریز به عنوان میزبان این رقابت ها کرد.

سردار ناصر دهقان با اشاره به ۷ جشنواره برگزار شده در سازمان فرهنگی خانواده سپاه تأکید کرد: چنانچه یک پاسدار از امنیت فکری و روانی خانواده خود مطمئن باشد، قطع به یقین وظیفه خود را به درستی انجام خواهد داد و از همین رو ما در سازمان فرهنگی خانواده سپاه پاسدارانف جشنواره های مختلف قرآنی، فرهنگی و ورزشی را در سطح خانواده های سپاه برگزار می کنیم که امسال سومین دوره این جشنواره ها ویژه پسران را به میزبانی تبریز خواهیم داشت که در حقیقت به صورت کلی هفتمین جشنواره ای است که برگزار می کنیم؛ ۴ جشنواره ویژه فرزندان دختر و همسران پاسداران و ۳ جشنواره ویژه فرزندان پسر خانواده های سپاه که از روز چهارشنبه استارت می خورد.

او ادامه داد: برای این جشنواره، طی ۶ ماه در سطوح مختلف سپاه در شهرستانها مسابقاتی برگزار می شود و برندگان آن به مسابقات استانی و در نهایت کشوری راه می یابند.