شرایط ناپایدار جوی آذربایجان‌شرقی را تحت تاثیر قرار می‌دهد
شرایط ناپایدار جوی آذربایجان‌شرقی را تحت تاثیر قرار می‌دهد
روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهد شرایط ناپایدار جوی از روز جمعه؛ کلیه نواحی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش عصرتبریز، افشین ابراهیمی با اشاره به شرایط ناپیدار جوی از روز جمعه  اظهار داشت: نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهد شرایط نا پایدار جوی از روز جمعه ٨ شهریور تا روز دوشنبه، کلیه نواحی استان بویژه نواحی شرقی و شمالی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: در نواحی شمالی و شرقی بارش باران گاهی رگبار و رعد وبرق و همچنین کاهش نسبی دما حدود ٣ تا ٧  درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

 ابراهیمی با اشاره به وزش تند بادهای لحظه‌ای حدود ٢٠ تا ٧٠ کیلومتر برساعت افزود: پرتاپ و سقوط اشیاء شکستن درختان و آسیب به دکل‌های مخابراتی دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به رخداد گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا گفت: توصیه می شود از تردد در فضای باز بویژه کودکان و بیماران خودداری شود.

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان تاکید کرد: به هم استانی‌ها  توصیه می‌شود ضمن دوری از ساختمان‌های نیمه کاره و محل هایی که احتمال سقوط اشیاء وجود دارد، اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی بعمل آید.