۴۲۰۰ تعاونی فعال در آذربایجان‌شرقی وجود دارد
۴۲۰۰ تعاونی فعال در آذربایجان‌شرقی وجود دارد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: نزدیک به پنج درصد تعاونی‌های سطح کشور را استان آذربایجان‌شرقی دارد که از آن میان ۴ هزار و ۲۰۰ تعاونی فعال هستند.

به گزارش عصرتبریز، میر احد حسینی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز به ارایه گزارشی از وضعیت و فعالیت تعاونی‌های استان آذربایجان‌شرقی پرداخت و اظهار داشت: قبل از انقلاب تنها ۵ هزار تعاونی در کشور فعال بود که اکنون به ۱۰۰ هزار تعاونی رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ۹۳ هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد که یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در آن عضو بوده و نزدیک به پنج درصد تعاونی‌های سطح کشور در استان آذربایجان‌شرقی است.

وی با بیان این‌که ۴ هزار و ۲۰۰ تعاونی فعال در آذربایجان‌شرقی وجود دارد، گفت: ۴۰ میلیون نفر در کل کشور با احتساب سهام عدالت؛ عضو تعاونی در کل کشور هستند.

حسینی با اشاره به این‌که فرهنگ تعاون در آموزه‌های دینی مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: تأکید بر تعاون از ۱۴۰۰ سال پیش در قرآن مطرح شده، اما در غرب از واژه تعاون بعد از انقلاب صنعتی یاد می‌کنند و آن را راهی برای پیشرفت و توسعه دانسته‌اند.

وی با بیان این‌که بخش تعاون؛ نیازی به پول، منابع مالی، کمک‌های مادی، زمین و … ندارد، تصریح کرد: نیاز اصلی در تعاون، عشق و علاقه است، طبق بررسی‌های انجام گرفته، هر تعاونی که اختلاف میان اعضایش نداشته، با موفقیت روبه‌ رو است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با اشاره به راه اندازی کمیته رسیدگی به مشکلات تعاونی‌ها، گفت: ۴۵ تعاونی با مشکلات حادی روبه‌ رو بودند ولی با ایجاد این کمیته که اعضای آن افراد موثر هستند، مشکلات حل شد.

وی ادامه داد: کمیته رسیدگی به نام هیات تعاون و داوری نیز تشکیل شده است که در چارچوب مقررات مشکلات بررسی شده و رای صادر می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که سرمایه تعاونی‌های استان یک‌هزار میلیارد تومان است، گفت: اگر قرار است؛ مردم ثروتمند شود همه باید ثروتمند شوند و این نگاه و نگرش بوده که سبب شده است تا مردم به تعاون روی بیاورند.