۱۰۷ نانوایی متخلف در تبریز شناسایی شدند
۱۰۷ نانوایی متخلف در تبریز شناسایی شدند
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: با رصد و بازرسی از نانوایی‌های تبریز تعداد ۱۰۷ نانوایی متخلف این شهر شناسایی و برای آنها پرونده‌های تخلف تشکیل شد.

به گزارش عصرتبریز، غلامعلی راستی روز یکشنبه در نشست مشترک با نمایندگان اتحادیه نانوایان، ادارات غله و بهداشت استان از اجرای طرح پایش نانوایان آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: این طرح با هدف واقعی سازی سهمیه‌ها، طی هفته های گذشته در مرکز استان و ادارات شهرستان‌ها آغاز شده و در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: تاکنون در شهر تبریز ۶۸۰ و در شهرستان‌ها ۸۰۰ واحد نانوایی مورد بازرسی، مطابق با سرفصل‌های تعریفی، قرار گرفته‌ اند.

وی اظهار داشت: نتایج نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی نانوایی در تبریز منجر به کاهش ۲۶ تنی سهمیه ۱۸ واحد نانوایی، شناسایی ۲ واحد غیرمجاز و فاقد مجوزهای قانونی، تشکیل ۷۷ فقره پرونده گران فروشی به ارزش تقریبی ۲۶۰ میلیون ریال، تشکیل ۷ فقره پرونده عرضه خارج از شبکه به ارزش تقریبی ۱۴۰ میلیون ریال و در نهایت تعلیق سهمیه سه واحد نانوایی به خاطر فصلی بودن فعالیت‌ شده است.

راستی اضافه کرد: جلوگیری از هدر رفت منابع و برنامه‌ریزی بهینه برای تامین ارزاق اساسی مردم از دیگر اهداف اجرای طرح پایش نانوایی ها است که با همکاری ادارات صمت شهرستان‌ها، اتحادیه های مربوطه، ادارات غله و بهداشت در حال اجر است.

وی با بیان اینکه مصرف سالانه گندم آذربایجان شرقی در نانوایی ها حدود ۵۵۰ هزار تن است، گفت: حدود ۴ هزار تن از این میزان از استان های همجوار تامین می شود.

راستی بر لزوم ساماندهی و رصد وضعیت نظام توزیع و ثبت تمامی اطلاعات در سامانه جامع انبارها تاکید و اضافه کرد: تطبیق اطلاعات موجود در سامانه ادارات بهداشت و غله در راستای مصوبات جلسات قبلی به منظور شناسایی مغایرت های احتمالی و همچنین بحث ساماندهی نمایندگی های توزیعی آرد در آذربایجان شرقی صورت می گیرد.

وی گفت: ساماندهی توزیع آرد برای واحدهای نانوایی به منظور تامین به موقع آرد مصرفی و بازتعریف و واقعی‌سازی میزان سهمیه‌های لحاظ شده در سامانه اداره غله و همچنین رعایت اصول فنی و بهداشتی در واحدهای نانوایی از جمله موارد هدف‌گذاری شده در اجرای طرح پایش نانوایی هاست.