اخذ وجه در ثبت نام مدارس دولتی غیرقانونی است
اخذ وجه در ثبت نام مدارس دولتی غیرقانونی است
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: اخذ هرگونه وجه اجباری از اولیا در مدارس دولتی عادی در هنگام ثبت نام غیرقانونی است.

به گزارش عصرتبریز، کیانوش عطایی در جمع خبرنگاران، گفت: در مدارس دولتی عادی غیر از هزینه کتاب و بیمه مبلغ دیگری از اولیا دریافت نمی شود و گرفتن هرگونه وجه اجباری در مدارس غیرقانونی بوده و برخورد می شود.

وی ادامه داد: اولیا در هنگام ثبت نام صرفا هزینه کتاب و بیمه دانش آموزی پرداخت می کنند که مبلغ آن مصوب و به مدارس ابلاغ شده است.

وی یادآور شد: اولیای دانش آموز بعد از شروع سال‌تحصیلی داوطلبانه می توانند طبق ضوابط به مدارس کمک کنند و در صورت دیدن هرگونه نارسایی مراتب را گزارش دهند.

عطایی با اشاره به برخی اخبار و گفته ها در رسانه‌ها دلیل بر اجبار اولیا برای پرداخت هزینه هنگام ثبت نام، عدم عمومی بودن این مطلب را اعلام کرد و افزود: طبق گزارش‌هایی که در اداره بازرسی و رسیدگی شکایات آموزش و پرورش استان دریافت شده، این‌گونه موارد موردی بوده که فورا رسیدگی شده است.

وی تاکید کرد: اولیا در صورت مشاهده یا برخورد با موارد غیرقانونی با مراجعه به کارشناسی بازرسی در مناطق و نواحی گزارش دهند تا برخوردهای قانونی لازم انجام بگیرد.

وی از مدیران مدارس خواستار تابع بودن به قوانین و مقررات شد و گفت: هزینه‌هایی که در هنگام ثبت نام قانونی دریافت می‌شود، ۱۰ هزار تومان بیمه و مبلغ بین ۲۵هزار تا حدود۷۰ هزار تومان هزینه کتاب است.

عطایی بیان کرد: کمک های مردمی منشاء قانونی دارد و در قانون شوراها پیش بینی شده که اولیا دانش آموزان با همکاری انجمن اولیا و مربیان به صورت داوطلبانه بعد از شروع سال‌تحصیلی می‌توانند به مدارس کمک کنند.

وی تامین هزینه مدارس را از طریق اعتبارات دولتی به صورت سرانه، فعالیت‌های فوق برنامه ، کمک های داوطلبانه مردمی و عوارض شهرداری برشمرد و گفت: این روند تامین هزینه مدارس طبق ماده ۱۲ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مناطق و شهرستان ها برای تامین هزینه های مدارس به صورت قانونی تعیین شده است.