افزایش ١٠ میلیون مترمکعبی مصرف گاز استان آذربایجان شرقی
افزایش ١٠ میلیون مترمکعبی مصرف گاز استان آذربایجان شرقی

عصر تبریز: مصرف گاز استان آذربایجان شرقی با ورود “توده هوای سرد” به این استان نسبت به مدت مشابه هفته گذشته بیش از ١٠ میلیون مترمکعب افزایش یافت. مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: مصرف گاز طبیعی سطح استان طی ٢۴ ساعت گذشته از مرز ٢۶ میلیون مترمکعب […]

عصر تبریز: مصرف گاز استان آذربایجان شرقی با ورود “توده هوای سرد” به این استان نسبت به مدت مشابه هفته گذشته بیش از ١٠ میلیون مترمکعب افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: مصرف گاز طبیعی سطح استان طی ٢۴ ساعت گذشته از مرز ٢۶ میلیون مترمکعب فراتر رفته است.

ولی ا… دینی با بیان این که با ورود “توده هوای سرد” در سراسر کشور از جمله این استان، مقدار مصرف گاز افزایش یافته است، افزود: پیش از ورود این توده، به استان، مقدار مصرف گاز طبیعی بخشهای مصرف، ١۶ میلیون مترمکعب در روز بوده است.

وی از افزایش ٣٠ درصدی مصرف گاز طبیعی نسبت به ۶ ماه سال ٩٣ خبر داد و افزود: در ۶ ماه نخست سال ٩۴، بیش از سه میلیارد و ٢۵٣ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در بخشهای خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی مصرف شده است.

وی با اشاره به افزایش ٨٢ درصدی مصارف نیروگاهی در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال گفت: در ۶ ماه نخست امسال نزدیک به یک میلیارد مترمکعب گاز در نیروگاههای استان مصرف شده است.

دینی از آمادگی نیروهای عملیاتی و امدادی شرکت گاز استان در خدمتگزاری به مشترکان خبر داد و افزود: نیروهای امدادی به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به مشترکان در سطح استان بوده و از طریق سامانه تلفنی ١٩۴ امکان این ارتباط فراهم شده است.

به گفته وی، مشارکت مشترکان در مدیریت مصرف گاز، این شرکت را در تحقق برنامه های گازرسانی و پایداری جریان مستمر گاز یاری خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: آمارهای حوادث گاز در سالهای گذشته نشان می دهد بیشتر حوادث ناگوار بر اثر نصب نادرست دودکش و بسته بودن مسیر آن بوده، به همین دلیل مشترکان در نصب وسایل گازسوز دقت کنند تا از به وجود آمدن هرگونه حادثه یا اتفاق ناگواری جلوگیری کرده و فصل سرما را بدون حادثه سپری کنند.