بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام سجاد تبریز افتتاح شد
بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام سجاد تبریز افتتاح شد
بخش‌های ویژه بیمارستان امام سجاد (ع) تبریز شامل ICU, CCU, NICU و کلینیک دندانپزشکی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان و کشور افتتاح شد.

به گزارش عصرتبریز، بخش ICU بیمارستان امام سجاد با ۹ تخت ویژه و بخشهای CCU و NICU با شش تخت ویژه و مجهز به دستگاههای پیشرفته راه‌اندازی و آماده بهره برداری شد که برای تکمیل این بخش‌ها و خریداری تجهیزات آنها ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در آیین افتتاح بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام سجاد(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اظهار داشت: موضوع سلامت و امنیت دو موضوع بسیار مهم بوده و سلامت زمینه‌ساز امنیت است؛ سلامت خود مقدمه امنیت بوده چرا که اگر سلامت نباشد امنیتی نخواهد بود؛ بنابراین باید به موضوع سلامت توجه ویژه‌ای شود.

او افزود: همه ما باید به سلامت جامعه کمک کنیم. اگر شرایط درمان و بیمارستان را با اوایل انقلاب مقایسه کنیم، می‌بینیم که از نظر ظرفیت بیمارستانی، تعداد پزشکان متخصص، آمار دانشجویان پزشکی، وضعیت بهداشت، درمان و سلامت مردم، پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم.

آل هاشم، فلسفه تآسیس و تجهیز بیمارستان امام سجاد خدمت به مردم معرفی کرده و ابراز داشت: فلسفه تشکیل بیمارستان امام سجاد(ع) نه فقط محل آموزشی برای دانشجویان دانشگاه آزاد، بلکه برکتی برای شهر تبریز است و بایستی شهروندان و بیماران با رضایت خاطر از بیمارستان استفاده کنند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این آیین با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشگاه علوم پزشکی آزاد تبریز گفت: در ۳۰ سال اخیر پزشکان زیادی تربیت و تحویل جامعه پزشکی شده که حدود ۳۰ درصد آنها از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل شده‌اند.

محسن نفر، مهمترین وظیفه دانشگاه آزاد اسلامی را آموزش معرفی کرده و خاطرنشان ساخت: مهم‌ترین وظیفه دانشگاه آزاد اسلامی آموزش بوده و برای آموزش دانشجویان رشته‌های پزشکی نیاز به عرصه بالینی است؛ بنابراین بیمارستان امام سجاد(ع) برای یک فیلد آموزشی و پژوهشی و درمانی ایجاد و راه‌اندازی شده است.

او با اشاره به راه‌اندازی بخش‌های مختلف بیمارستان امام سجاد(ع) گفت: از زمان افتتاح این مرکز درمانی از بخش‌های مختلف آن به مرور زمان بهره‌برداری شده و امروز شاهد راه‌اندازی بخش‌های ویژه آن شامل ICU, CCU, NICU و کلینیک دندانپزشکی هستیم.

نفر، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی اکنون دارای هزار تخت بیمارستانی در کشور است، اظهار کرد: با سازوکارهایی که با مسئولان وزارت بهداشت داشتیم، توانسته‌ایم تعداد بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی را افزایش داده و آنها را با دستگاه‌های پیشرفته پزشکی تجهیز کنیم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز نیز در حاشیه این افتتاحیه عنوان داشت: بیمارستان امام سجاد (ع) وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی است و با نصف تعرفه عمومی غیر دولتی، خدمات پزشکی و درمانی ارائه می دهد.

محمد بهشتی افزود: هموطنان عزیز علاوه بر دریافت خدمات بیمارستانی می توانند از امکانات و خدمات پزشکی ۱۳ درمانگاه تخصصی و مرکز دندانپزشکی زیربیهوشی این بیمارستان نیز بهره‌مند شوند.