شهرداری تبریز به دنبال اتمام پروژه «مقبره الشعرا» است
شهرداری تبریز به دنبال اتمام پروژه «مقبره الشعرا» است
رئیس شورای شهر تبریز گفت: شورای شهر و شهرداری تبریز در صورت امکان تلاش دارد عمده بودجه خود را روی پروژه مقبره الشعرا متمرکز کند تا بخشی از این پروژه تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش عصرتبریز، شهرام دبیری امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر توسعه گردشگری شهر تبریز و رونق این بخش در توسعه اظهار داشت: سیاست‌های تشویقی که شورا در ارتباط به احداث هتل‌ها تصویب کرده باعث شده ظرفیت هتل‌ها چندین برابر افزایش یابد و شاهدیم که اکثر این هتل‌ها با صد در صد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: پروژه مقبره الشعرا در جذب گردشگر ظرفیت بسیاری دارد، سعی خواهیم داشت در صورت امکان، عمده بودجه خود را در پروژه مقبره الشعرا متمرکز کنیم و بخشی از این پروژه تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی از برنامه ریزی شورای شهر برای افزایش رضایتمندی شهروندان خبر داد و گفت: از شهرداران و مدیران سازمان‌ها می‌خواهیم عملکرد خود را به صورت آمار و ارقام نشان دهند که مشخص شود آیا تحقق بودجه آنها اتفاق افتاده یا خیر. تمامی مناطق و مجموعه ها بر اساس عملکرد ارزیابی می‌شوند.

دبیری با اشاره به برنامه شورای شهر تبریز در حوزه سرمایه گذاری، تصریح کرد: نزدیک به یکسال است که شیوه نامه سرمایه گذاری توسط شورای شهر در حال بررسی است. بخش عمده آن تصویب شده و شاید در یک جلسه بتوانیم آن را تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: به دنیال این موضوع یک سری سیاست‌های تشویقی برای جذب سرمایه گذار و بخصوص سرمایه گذاران تبریزی که چه در داخل کشور و چه خارج از کشور زندگی می کنند، خواهیم داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز افزود: چشم انداز ۱۲ ساله و برنامه پنج ساله ای داریم که به طور کامل تدوین نشده است. از درون این برنامه نیز یک برنامه یکساله بودجه داریم. می توانیم چند هدف تعیین کرده و پیش برویم. بر اساس همین برنامه پیش می رویم.

دبیری با اشاره به پیگیری مطالبات مردمی و پروژه های مهم عمرانی سطح شهر، گفت: تلاش برای اتمام و راه اندازی خط یک مترو تا پایان امسال، خرید مینی بوس و اتوبوس، هوشمند سازی ترافیک شهری با نصب دوربین های نظارتی، تداوم نهضت آسفالت و…از جمله اقدامات در دست برای افزایش رضایتمندی شهروندان خواهد بود.