افزایش ۱۰۰۰ برابری گردشگر در بندر شرفخانه
افزایش ۱۰۰۰ برابری گردشگر در بندر شرفخانه
شرفخانه - شهردار بندر شرفخانه گفت: رشد ۱۰۰۰ برابری حضور گردشگر در این شهر، موجب رونق دوباره گردشگری در بندر شرفخانه شده است.

به گزارش عصرتبریز، مهدی دوراندیش با اعلام خبر فوق اظهار داشت: ۲ سال پیش این بندر حتی ۱۰ نفر مسافر هم در ھفته نداشت، اما با آمارگیری ھایی که امسال انجام شده این عدد به ۱۰ ھزار نفر در ھفته افزایش یافته است و این موضوع میتواند به منبع درآمدی برای شھر و شھرداری تبدیل شود.

او با اشاره به آوازه ملی شرفخانه در گذشته یادآور شد: متاسفانه با پسروی و خشک شدن دریاچه ارومیه این شھر نیز فرصت استفاده از صنعت گردشگری را از دست داد و بخش کشاورزی نیز از نظر زیست محیطی آسیب دید؛ اما با اقدامات ستاد احیای دریاچه اورمیه و بارش ھای سال گذشته شاھد پیشروی پنج کیلومتری آب دریاچه بودیم و به ھمین علت بندر شرفخانه بیش از قبل نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه توریسم است.

او با تاکید بر ضرورت اشتغال زایی در مناطق آسیب دیده حوزه دریاچه ارومیه خاطرنشان ساخت: در حال حاضر در دو شھر ایران مرکز پرورش آرتمیا وجود دارد و احداث مرکز پرورش آرتمیا و طرح ھایی چون کشت گیاھان دارویی متناسب با این منطقه می تواند زمینه اشتغال زایی در شرفخانه و حتی استان را فراھم کند.