اختصاص ۴۰ میلیارد تومان به پروژه تالار شهر اردبیل
اختصاص ۴۰ میلیارد تومان به پروژه تالار شهر اردبیل
اردبیل - استاندار اردبیل گفت: در راستای سرعت بخشیدن به بهره‌برداری از پروژه تالار شهر اردبیل ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه تالار شهر اردبیل اختصاص یافت.

به گزارش عصرتبریز، اکبر بهنامجو در نشست با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر بازوان توانمند فرهنگ و تمدن هستند و اعتماد و وثوق قاطبه مردم به رسانه‌های رسمی و هنرمندان غیر قابل کتمان است و ورود این قشر برای کاهش آسیب‌ها و شناسایی آن بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه تالار شهر اردبیل اختصاص یافت افزود: تالار شهر اردبیل در مرکز شهر اردبیل قرار دارد اما تاکنون باتوجه به اینکه اعتبارات کمی به این پروژه فرهنگی اختصاص یافته است شاهد پیشرفت خوبی در این پروژه نبودیم و در راستای سرعت بخشیدن به بهره‌برداری از این پروژه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه تالار شهر اردبیل اختصاص یافت.

بهنامجو ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و هنری را برای توسعه و تقویت فرهنگ و هنر ضروری دانست و تصریح کرد: برای کاهش انواع آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی و هنری باید از ظرفیت رسانه‌ها و هنرمندان استفاده شود و حضور این قشر در میزگردها ضرورت دارد.

استاندار اردبیل با اشاره به مشارکت و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در احداث پروژه‌های فرهنگی در استان اردبیل، بیان کرد: با انتقال و جابه جایی پادگان ارتش از مرکز شهر به ناحیه دیگر قرار است در محل آن زیرساخت‌های فرهنگی و هنری اجر و عملیاتی شود که لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد نیز در این محدوده مشارکت و همکاری کند‌.

وی با تاکید بر اینکه چندین پروژه فرهنگی در سطح استان اردبیل احداث می‌شود اظهار کرد: علاوه‌بر اینکه پروژه‌های بزرگ فرهنگی در مرکز استان اردبیل احداث می‌شود چندین پروژه فرهنگی و هنری نیز نظیر مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان پارس‌آباد، هشجین، کلور و عنبران مورد تصویب قرار گرفت.