نجات ۸۳۰ نفر از حادثه‌دیدگان در آذربایجان‌شرقی
نجات ۸۳۰ نفر از حادثه‌دیدگان در آذربایجان‌شرقی
معاون امداد و نجات هلال احمر آذربایجان‌شرقی از نجات ۸۳۰ نفر از حادثه دیدگان در ۶ ماهه اول سال‌جاری در سطح استان توسط نجاتگران مستقر در پایگاه‌های امداد جاده‌ای و کوهستان و ساحلی خبر داد.

به گزارش عصرتبریز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی، مثنی حیاتی اظهار داشت: نجاتگران جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی از اول سال ۹۸ تا پایان شهریور ماه یک هزار و ۳۷ عملیات امدادی انجام داده‌اند که در این عملیات‌ها به ۱۶ نوع حادثه از قبیل آتش سوزی جنگل و مرتع، برف و کولاک، حوادث جاده‌ای، دریایی و ساحلی، رانش زمین، رعد و برق، ریزش آوار، زلزله، سیل و آبگرفتگی، صنعتی و کارگاهی، طوفان،کوهستان، هوایی و خدمات حضوری و مناسبتی امدادرسانی شده است.

وی ادامه داد: حوادث جاده‌ای با ۶۰۷ مورد در صدر حوادث قرار گرفته و حوادث کوهستان و برف و کولاک به ترتیب با ۹۷ و ۴۵ عملیات در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ها نجاتگران جمعیت هلال احمر موفق شده‌اند ۸۳۰ نفر از آسیب دیدگان را امدادرسانی کرده و نجات دهند که از این تعداد ۲۳۲ نفر مصدوم را به صورت سرپایی در محل حادثه مداوا و ۵۹۸ نفر را به مراکز درمانی انتقال داده‌اند.

حیاتی تصریح کرد: همچنین نجاتگران هلال احمر در مواردی اقدام به اسکان اضطراری افراد حادثه دیده در پایگاه‌ها و مراکز امدادی و عمومی کرده‌اند که در طول ۶ ماهه اول سال‌جاری این تعداد ۶۴۵ نفر بوده است.

معاون امداد و نجات استان اضافه کرد: بالگرد هلال احمر در این مدت ۳۴ سورتی پرواز داشته که در جریان اطفا حریق جنگل‌های ارسباران این پروازها صورت گرفته است.

وی به عملیات‌های رهاسازی مصدومان حوادث جاده‌ای و کوهستان اشاره کرد و گفت: در طول ۶ ماهه اول سال‌جاری نجاتگران هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی ۱۰۲ مورد عملیات رهاسازی انجام داده‌اند.