جشن شکوفه‌ها در آذربایجان‌شرقی برگزار شد
جشن شکوفه‌ها در آذربایجان‌شرقی برگزار شد
بیش از ۱۳۶ هزار نوآموز و کلاس اولی آذربایجان شرقی سال تحصیلی را با جشن شکوفه‌ها آغاز کردند.

به گزارش عصرتبریز، بیش از ۱۳۶ هزار نوآموز و کلاس اولی آذربایجان شرقی سال تحصیلی را با جشن شکوفه‌ها آغاز کردند.

مراسم نمادین این جشن که در دبستان پنج تن آل عبای ناحیه ۳ تبریز برگزار شد، کلاس اولی‌ها اولین روز آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند.

بر اساس آمار، امسال ۶۹ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی و ۶۷ هزار دانش آموز پیش دبستانی از امروز در مدارس حضور خواهند یافت.

جعفر پاشایی پیش از ظهر امروز در مراسم جشن شکوفه‌ها که در دبستان پنج تن آل عبای ناحیه ۳ تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه نوآموزان پیش دبستانی با عنوان “غنچه‌ها” و کلاس اولی‌ها “شکوفه‌ها” از امروز ۳۱ شهریور ماه یک روز زودتر از پایه‌های دیگر تحصیلی به مدرسه رفتند، اظهار داشت: امسال ۶۹ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی و ۶۷ هزار دانش آموز پیش دبستانی از امروز در مدارس حضور یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی تعداد دانش آموزان دوره ابتدایی امسال را در مدارس استان نزدیک به ۳۹۰ هزار نفر اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی منسجمی که صورت گرفته کلاس درس بدون معلم نخواهیم داشت و هدف کلی دایر بودن کلاس‌های پویا در مدارس بانشاط است.

پاشایی با بیان اینکه امسال نسبت به سال قبل یک درصد به تعداد نوآموزان و دانش آموزان آذربایجان شرقی افزوده شده است، گفت: بیش از ۷۸۰ هزار نوآموز و دانش آموز در ۸۲۰۰ مدرسه و ۳۳ کلاس درس در سال‌تحصیلی ۹۹_۹۸ مشغول تحصیل خواهند بود که در مجموع حدود ۷ هزار نفر بیش از آمار سال گذشته است.

وی افزود: امسال بیش از ۵۸۰ هزار نفر در مدارس دولتی و نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر در مدارس غیر دولتی تحصیل خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: در سال تحصیلی جدید، ۴۱۵۸۳ معلم در مدارس دولتی و حدود ۱۰۰۰۰ معلم در مدارس غیر دولتی وظیفه معلمی را بر عهده خواهند داشت.