اعلام ویژه برنامه‌های هفته گردشگری در آذربایجان‌شرقی
اعلام ویژه برنامه‌های هفته گردشگری در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از برگزاری برنامه‌های متنوع هفته گردشگری استان با تمرکز بر ارتقای آموزش، مهارت و اشتغال خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، مرتضی آبدار در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با هفته جهانی گردشگری برنامه های متنوعی بر اساس شعار سال ۲۰۱۹ “گردشگری و مشاغل، آینده ای بهتر برای همه”با محوریت آموزش، مهارت و اشتغال در استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه با تشریح برنامه های هفته گردشگری در استان، گفت: طی هفته گردشگری در آذربایجان شرقی شاهد «برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری»، «حضور در گلزار شهدا و آیین غبارروبی»، «افتتاح چند پروژه گردشگری و صنایع دستی»، «نواختن زنگ گردشگری در مدارس»، برگزاری «سمینارها و کارگاه های آموزشی» و «برگزاری جلسات ستاد خدمات سفر اجرایی» خواهیم بود.

وی به برنامه های متنوع گردشگری در تبریز، اشاره کرد و گفت: طی هفته گردشگری «تورهای آشناسازی» و «نشست های تخصصی با بخش خصوصی گردشگری» از دیگر برنامه های تدوین شده توسط اداره کل میراث فرهنگی استان است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی گردشگری با همکاری دانشگاه هنر در تبریز، ادامه داد: در طول هفته گردشگری، دوره امنیت ملی گردشگری، سمینار آموزشی مدیریت بازاریابی با رویکرد برند سازی، مسابقه عکاسی از جاذبه های گردشگری تبریز همراه با انجمن های مردم نهاد برگزار خواهد شد.

آبدار با بیان این‌که بخش دیگر برنامه ها با مشارکت و همکاری برخی از شهرستان ها برنامه ریزی و برگزار خواهد شد، گفت: در ادامه برنامه های هفته گردشگری، در شهرستان های استان، کارگاه آموزشی استارتاپ های گردشگری و کلاسهای آموزشی بوم گردی برگزار و همچنین آیین پاکسازی طبیعت و همچنیمن طرح پیمایش جاده ابریشم با محوریت شعار امسال گردشگری با مشارکت و همکاری انجمن های مردم نهاد اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همچنین از افتتاح چندین پروژه گردشگری و صنایع دستی همزمان با هفته گردشگری خبر داد و اعلام کرد: «هتل آپارتمان گیلبرتون»، «هتل آپارتمان اریکه ارس» و کارگاه صنایع دستی در شهرستان جلفا با حضور مسئولین استانی افتتاح خواهند شد.

گفتنی است، پنجم مهر ماه برابر با ۲۷ سپتامبر روز جهانی جهانگردی نام‌گذاری شده است و در کشورمان نیز از ۵ تا ۱۲ مهر به عنوان هفته گردشگری گرامی داشته می شود.