دشمن در حوزه نظامی ناامید است
دشمن در حوزه نظامی ناامید است
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تکیه و تاکید بر توانمندی‌های حوزه نظامی کشور، گفت: در حوزه نظامی دشمن کاملاً ناامید است و هیچ غلطی از آن‌ها در مقابل ملت ایران برنمی‌آید،

به گزارش عصرتبریز، سردار امیرعلی حاجی‌زاده به مناسبت روز سرباز در جمع سربازان وظیفه نیروی هوافضای سپاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: این ایام یادآور ایثارگری‌ها و جانفشانی‌ها و دهه سخت اول انقلاب است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی این دوران یک گنج بزرگ و غنی است که هیچ‌گاه در ذهن ملت بزرگ ایران به فراموشی سپرده نمی‌شود.

وی افزود: اگر امروز به لحاظ نظامی کشور بیمه شده و دشمن توانایی مقابله با ملت ایران را ندارد به برکت ایستادگی و مقاومت هشت ساله دفاع مقدس است.

سردار حاجی زاده با تاکید بر توانایی و اقتدار نیروهای مسلح کشور، گفت: در دوران دفاع مقدس و بعد از فتح خرمشهر در سال دوم از جنگ هشت ساله، دشمن به دنبال خاتمه جنگ بود و این جمهوری اسلامی بود که این را نپذیرفت و خواستار ادامه مقاومت شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: این به معنی آن است که دو سال ابتدایی را دشمن آغاز کرد، ولی شش سال بعدی با مدیریت و ابتکار ایران جنگ ادامه پیدا کرد و به این شکل آن‌ها دریافتند که ممکن است که شروع‌کننده جنگ باشند، اما پایان‌دهنده آن نخواهند بود.

وی با برشمردن برخی سختی‌های دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: دشمن بعثی در اوج آمادگی و به دور از جوانمردی این جنگ را در حالی به ما تحمیل کرد که نهال انقلاب اسلامی تازه تشکیل شده و بسیاری از ارکان آن کاملاً شکل نگرفته بود و در ضمن جنگ ما تنها با کشور عراق نبود. ما از حدود ۱۱ کشور اسیر داشتیم و تعداد ۳۰ کشور عراق را در جنگ کمک می‌کرد.

سردار حاجی زاده در همین رابطه گفت: خزانه‌های کشورهای کویت، امارات و عربستان قبل از جنگ میلیاردها دلار ارز داشت و در انتهای جنگ این کشورها با خزانه‌ای خالی به کشورهایی بدهکار تبدیل شدند؛ چرا که در کنار کشور عراق بودند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر حمایت همه جانبه بخصوص کشورهای اروپایی و آمریکا از صدام علیه جمهوری اسلامی، گفت: اروپایی‌ها سلاح، موشک‌های نقطه‌زن و بمب‌های شیمیایی به صدام دادند و آمریکایی‌ها اطلاعات ماهواره‌ای و جاسوسی هواپیماهای «U۲» را به عراقی‌ها می‌دادند و کشورهای چین و شوروی نیز به فروش سلاح‌های زرهی و تانک به عراق مشغول بودند.

وی در همین ارتباط افزود: کشورهای عربی و آمریکا با هدف کمک به صدام در خلیج فارس درگیری‌های محدود ایجاد می‌کردند و همین کشور عربستان آن زمان دو فروند جنگنده ما را در نزدیکی بوشهر منهدم کرد و آمریکا نیز بارها به کشتی‌های تجاری، نظامی و حتی هواپیمای مسافربری ما حمله کردند.

سردار حاجی زاده با تاکید بر اهمیت تسلیحات در زمان جنگ، افزود: بارها اتفاق می‌افتاد که در شب گردان به دل دشمن می‌زد و صبح یک دسته از رزمندگان بازمی‌گشتند و این بدلیل نداشتن سلاح و امکانات بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: سپاه پاسداران با آن نیروی انسانی کوچک در دوران شکل گیری خود قریب به ۴۰ هزار شهید پاسدار تقدیم انقلاب کرد و این یعنی در طول جنگ، سپاه چند بار جدید و نو شد و تنها تعداد محدودی از عناصر اولیه این نهاد تا پایان جنگ حضور داشتند.

وی با اشاره به توفیقات روز افزون در نیروهای مسلح، گفت: این پیروزی‌ها به این دلیل بوده که از تجربیات زمان جنگ استفاده شده و نه تنها کار رها نشده بلکه به فرهنگ سازمانی تبدیل شده است.

سردار حاجی زاده افزود: در نیروی هوافضا شاید ۷۰ با ۸۰ درصد نیروهای جوان جنگ را ندیدند، ولی بنده شهادت می‌دهم که مثل رزمندگان آن روز از کشور دفاع خواهند کرد و اشتیاق حضور همین جوانان در دفاع از حرم حضرت زینب در سوریه شاهد این ادعا است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه گفت: ما در این ۴۰ سال یاد گرفتیم که ایستادگی کنیم و به چه صورت حرفمان را به دشمنان بفهمانیم و امروز باید این را ادامه دهیم و این تجربه در اقتصاد، فرهنگ قطعاً جواب می‌دهد.

وی با مقایسه اوضاع امروز کشور و ایام دفاع مقدس، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس گاهی درآمد ارزی کشور بسیار پایین بود، حال آنکه تمام اقلام مصرفی ما هم وارداتی بود و با اینکه بهانه زیادی برای کوتاه آمدن داشتیم، اما ایستادگی کردیم، ولی امروز وضع به شکل دیگری است و در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت کرده‌ایم.

سردار حاجی زاده در ادامه با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به سربازان، گفت: مخاطب این بیانیه شما جوانان هستید و مهم نیست که در آینده در کجا مشغول به کار خواهید شد، مهم این است درآن لحظه کارتان را مهمترین کار و آنجا را مرکز دنیا بدانید و در این صورت به توفیق نائل خواهید آمد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر لزوم ایستادگی نخبگان در برابر مشکلات کشور، اظهار داشت: در زمان جنگ هم نخبگانی مثل شهید خرازی، شهید مقدم و شهید باقری ایستادند و جنگ را اداره کردند و این در حالی بود که آن‌ها می‌توانستند مسیر دیگری را انتخاب کنند، ولی راه ایستادگی و مقاومت را انتخاب کردند.

وی با اشاره به برخی مشکلات در دوران دفاع مقدس، گفت: در بازی‌های فوتبال همین استادیوم آزادی گاهی پر از جمعیت می‌شد، ولی برای اعزام ما کسی را نداشتیم و این مربوط به قسمت‌های تلخ دوران دفاع مقدس می‌شود و مسئولیت جنگ تنها بر دوش عده محدودی بود.

سردار حاجی زاده با تکیه و تاکید بر توانمندی‌های حوزه نظامی کشور، گفت: در حوزه نظامی دشمن کاملاً ناامید است و هیچ غلطی از آن‌ها در مقابل ملت ایران برنمی‌آید، ولی می‌بایست در حوزه اقتصاد و فرهنگ نیز این جبهه باز شود و با دشمن مقابله شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان با اشاره به آینده روشن تمدن اسلامی و تلاش در راه ایجاد آن، گفت: انقلاب اسلامی باید به تمدن بزرگ اسلامی ختم شود و بدانید ما تنها در مورد کشور ایران مسئول نیستیم و اگر ما در اینجا قدرتمند شویم، مسلمانان در کشمیر و نیجریه و سایر نقاط نیز اوضاع بهتری خواهند داشت.