رشد بورس همراه با افزایش عرضه‌ها
رشد بورس همراه با افزایش عرضه‌ها
ارزش معاملات روزانه بورس، یک رکورد جدید به ثبت رساند و بالای ۳ هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان سهام داد و ستد شد.

به گزارش عصرتبریز، بورس تهران یک روز خوب و مثبت را شروع کرد و تا نزدیک ۴۰۰۰ واحد مثبت پیش رفت ولی پس گذشت دو ساعت از معاملات ورق برگشت و اکثر نمادها از صف خرید تا صف فروش پیش رفتند و شاخص با ۱۳۹۸ واحد مثبت در رقم ۳۲۶ هزار ۱۰۴ واحد به کار خود پایان داد. 

یکی از دلایل منفی شدن اکثر نمادها در بازار امروز متقارن شدن با ۹ مهر ماه ۹۷ می باشد که ریزش دسته جمعی نمادهای بازار رقم خورده بود و بازار مدت سه ماه به ریزش خود ادامه داد و موجب ضرر و زیان بسیاری از معامله گران شد.

بسیاری از معامله گران خرد تازه وارد بازار، امروز از ترس شروع ریزش بازار اقدام به فروش سهام خود کردند و یاعث ایجاد فشار فروش و در برخی نماد ها تشکیل صف فروش شدند که در اول وقت در مثبت کامل معامله می شدند. البته با توجه به مثبت بودن چند وقته بازار، بسیاری از فروشندگان اقدام به شناسایی سود نمودند.

با این حال، ارزش معاملات روزانه یک رکورد جدید به ثبت رساند و بالای ۳ هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان سهام داد و ستد شد. شاخص کل هم وزن به ۶۴۲ واحد رشد به رقم ۹۶ هزار و ۸۳۸ واحد رسید.

نمادهای فملی، فولاد، وامید به ترتیب به ۳۴۵ و ۳۰۲ و ۱۶۱ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی و نمادهای اخابر، تاپیکو و همراه به ترتیب با ۳۲۵ و ۲۴۰ و ۲۱۸ واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر روش شاخص کل بورس داشتند.

در بازار فرابورس، شاخص کل با ۵٫۹۶ واحد کاهش در رقم ۴ هزار ۲۹۳ واحد به کار خود پایان داد. ارزش معاملات بالای یک هزار و ۲۹۷ میلیارد تومان بود و نمادهای دماوند، ذوب، کگهر به ترتیب با ۵٫۹۷ و ۵٫۷۲ و ۵٫۰۷ کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.