تولید موتور خودرو با توان ۱۸۱۷ اسب بخار
تولید موتور خودرو با توان ۱۸۱۷ اسب بخار
یک شرکت اتومبیل سازی قصد دارد خودروی جدیدی را با استفاده از قدرتمندترین موتور تولید شده برای استفاده در وسایل نقلیه با توان ۱۸۱۷ اسب بخار بسازد.

به گزارش عصرتبریز، شرکت هنسی به دنبال تولید خودروی جدیدی به نام ونوم اف ۵ است که یک خودروی ورزشی و سریع دو درب با کلاچ هفت حالته نیمه خودکار و سیستم دستی شش سرعته خواهد بود.

این شرکت امیدوار است با تولید خودروی یادشده با موتور ۱۸۱۷ اسب بخاری بتواند رکورد شتاب صفر تا ۴۰۰ را نیز بشکند و آن را به مرز ۲۰ ثانیه بکشاند. همچنین ثبت رکورد سرعتی با بیش از ۵۰۰ کیلومتر در ساعت با یک خودرو بر روی زمین نیز از جمله امیدواری های شرکت هنسی است. تا به امروز حداکثر سرعت ثبت شده با یک خودرو متعلق به خودروی شیرون با سرعت بی سابقه ۴۸۳کیلومتر در ساعت بوده است.

در صورت نصب این موتور، خودروی ونوم اف ۵ از گشتاور ۱۶۱۷.۵ نیوتون متر برخوردار بوده و دور موتور آن از ۲۰۰۰ دور در دقیقه به ۸۰۰۰ دور در دقیقه افزایش می یابد. موتور یادشده ۶.۶ لیتری بوده و با نصب آن وزن خودروی ونوم اف ۵ به ۱۳۶۱ کیلوگرم می رسد.

بخش هایی از این موتور که با تیتانیوم ساخته شده با چاپگرهای سه بعدی تولید می شود، اما جنس دیگر بخش های آن از فولاد ضدزنگ و آلومینیوم خواهد بود.

تولید موتور خودرو با توان ۱۸۱۷ اسب بخار

تولید موتور خودرو با توان ۱۸۱۷ اسب بخار