اولین سمینار تخصصی خواب در تبریز برگزار شد
اولین سمینار تخصصی خواب در تبریز برگزار شد
اولین سمینار تخصصی اختلالات خواب در تبریز با حضور پزشکان و متخصصان این حوزه از اقصی نقاط کشور برگزار شد.

به گزارش عصرتبریز، اولین سمینار تخصصی اختلالات خواب در تبریز روز پنجشنبه دوم آبان ماه در محل هتل پارس تبریز با حضور پزشکان و متخصصان این حوزه از اقصی نقاط کشور برگزار شد.

این سمینار با هدف دانش افزایی پزشکان شهر تبریز با حضور بیش از ۲۰۰ پزشک با متخصص های مختلف برای اولین بار در تبریز برای پیش گیری از تشخیص اشتباه و درمان موثر شهروندان درگیر این نوع اختلال برگزار گردید.

ویدا ایمانی، دبیر سمینار اختلالات خواب درباره تعریف علمی بی خوابی گفت: بی‌خوابی عبارت است از ناتوانی در به‌خواب رفتن یا در خواب ماندن. بی‌‌خوابی می‌تواند به‌خاطر پرواززدگی (jet leg)، استرس و اضطراب و هورمون‌ها یا مشکلات گوارشی ایجاد شود؛ همچنین ممکن است نشانه‌ای از یک بیماری دیگر باشد. بی‌خوابی باعث ایجاد مشکلاتی من جمله افسردگی و کاهش تمرکز ،افزایش وزن می شود. از طرفی اختلالات خواب احتمال ابتلا به سکته های قلبی مغزی و بیماری های مزمن دیگری همچون دیابت را افزایش میدهد.

اولین سمینار تخصصی خواب در تبریز

عضو انجمن خواب ایران افزود: این تخصص نوپا متاسفانه هنوز بصورت کامل شناخته نشده و با جایگاه ذاتی خویش فاصله دارد. زیرا خواب اهمیت زیادی در سلامت تن و روان دارد. امید است با حمایت های مسئولین امر و رسانه ها این تخصص با دانش افزایی پزشکان و آموزش های شهروندی به اذن طبیب عالم یاری رسان دردهای هم وطنان باشد.

محتوای این تبلیغات توسط سفارش دهنده تهیه شده است.