جزئیات برگزاری نمایشگاه رینوتکس در تبریز
جزئیات برگزاری نمایشگاه رینوتکس در تبریز
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی (رینوتکس) از ۱۳ تا ۱۷ آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، علی جهانگیری در تشریح این خبر اظهار کرد: استقبال از این نمایشگاه امسال، کم نظیر بوده و تا کنون ۲۴۰۰ فناور در این نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند و با رشد ۴۰ درصدی در حوزه عرضه فناوری نسبت به سال گذشته مواجه هستیم.

وی از رشد تقاضا در حوزه فناوری نیز خبر داد و گفت: همه ساله عرضه کنندگان فناوری بیشتر از متقاضیان بودند، اما امسال در تعداد متقاضیان نیز تغییرات قابل توجهی مشاهده می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از تولیدات داخل و تامین فناوری‌ها از داخل کشور در شرایط تحریم، بیان کرد: ‌ نیازهای بخش صنعت و معدن با همکاری وزارت صمت در این نمایشگاه در غرفه‌ها ارائه شده و این نمایشگاه می‌تواند بستری برای ارائه نیازهای واقعی بخش صنعت و متخصصان، شرکت‌های دانش بنیان و فناوران باشد.

به نقل از ایسنا، جهانگیری گفت: دانشگاه‌ها نیز مطالعاتی را به منظور ایجاد تعامل بیشتر بین بخش صنعت و نمایشگاه فناوری انجام می‌دهند.

وی با بیان این که به طور معمول از سراسر شهرهای کشور در این نمایشگاه شرکت کننده داریم، بیان کرد: امسال علاوه بر ثبت نام کنندگان استان خودمان، بیشترین ثبت نام‌ها از استان اصفهان و تهران انجام شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اثربخشی این نمایشگاه همه ساله توسط موسسه پژوهشی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی و با تهیه نمونه اوپتیموم ارزیابی شده و نتایج به ما منعکس می‌شود.

وی گفت: بنابه ارزیابی جهاد دانشگاهی، ما در شاخص‌های مختلف به طور معمول نمره بین هفت تا ۱۴ درصد را کسب می‌کنیم که در ادبیات علم و تکنولوژی، رقم تاثیرگذاری بوده و نتایجی که کسب می‌کنیم، قابل قبول است.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تحریم‌ها روابط بین‌الملل و حضور مهمانان خارجی در برگزاری نمایشگاه رینوتکس را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: علاوه بر این، ما نمی‌توانیم تبلیغات وسیع بین‌المللی انجام داده و تبلیغات‌مان در حد مکاتبات با سفیرها است.

وی اضافه کرد: همه ساله حدود شش کشور در این نمایشگاه حضور داشتند که امسال نیز صحبت‌هایی در خصوص حضور ترکیه و جمهوری آذربایجان وجود دارد.

وی با اشاره به حضور مهمانان و سخنرانان کشوری در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بیان کرد: حداقل یکی از وزرا و به احتمال زیاد وزیر صمت، معاونان وزرا، مسئولان صندوق شکوفایی و فناوری در مراسم افتتاحیه حضور پیدا می‌کنند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها خودشان در این نمایشگاه غرفه دار و میزبان بوده و مسئولیت چند زون با دستگاههای اجرایی و دانشگاه‌ها است.

وی اضافه کرد: چندین سازمان نیز مانند خانه معدن ایران از تهران مسئولیت “زون‌ها” را بر عهده گرفته‌اند.

وی از حضور “زونی” جدید تحت عنوان “زون” هوافضا با همکاری پژوهشکده دانشگرهای فضایی تبریز و تهران، در این نمایشگاه خبر داد.