نمایشگاه ربع رشیدی فرصت تعامل دانشگاهیان و صنایع است
نمایشگاه ربع رشیدی فرصت تعامل دانشگاهیان و صنایع است
استاندار آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم با تعامل دانشگاهیان و صنعتگران، شاهد رشد اقتصادی، رونق تولید و اشتغال‌زایی برای جوانان باشیم.

به گزارش عصرتبریز،‌ اعضای ستاد اجرایی دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) در آستانه برگزاری این نمایشگاه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار کردند.

استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار گفت: نمایشگاه ربع رشیدی فرصت بسیار خوبی برای تعامل دانشگاهیان و صاحبان صنایع است و امیدواریم با تعامل این دو قشر، شاهد رشد اقتصادی، رونق تولید و اشتغال‌زایی برای جوانان باشیم.

محمدرضا پورمحمدی افزود: تلاش می‌کنیم تا نیازهای بخش صنعت و تولید را در این نمایشگاه مطرح کنیم و از فناوری‌های ارائه شده از سوی فناوران و مخترعان برای رفع این نیازها بهره ببریم.

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار با اشاره به استقبال کم‌نظیر صاحبان فناوری برای حضور در این نمایشگاه، گفت: خوشبختانه همه ساله شاهد رونق هرچه بیشتر این نمایشگاه نسبت به سال‌های پیش هستیم و اکنون رینوتکس به یک رویداد مهم ملی در حوزه فناوری تبدیل شده است.

علی جهانگیری به بخشی از اقدامات انجام شده در نمایشگاه‌های پیشین اشاره کرد و گفت: در دوره پیشین نمایشگاه، ۱۷۰۰ طرح ثبت‌نام شد و امسال به بیش از ۲۵۰۰ طرح افزایش یافته که نویدبخش اثرگذاری این نمایشگاه در سطح استان و کشور است.

وی افزود: با توجه به اینکه تجاری‌سازی فناوری و ارتباط و تعامل صاحبان فناوری با صاحبان صنایع نقش موثری در اشتغال‌زایی برای جوانان دارد، معاونت اقتصادی استانداری و ستاد اجرایی رینوتکس همه تلاش خود را برای تحقق اهداف نمایشگاه در این زمینه به کار خواهد گرفت.