دستگیری ۳۰ نفر از اشرار در تبریز
دستگیری ۳۰ نفر از اشرار در تبریز
فرمانده سپاه عاشورا گفت: از بین آن‌هایی که با نیروی انتظامی و بسیج برخورد مستقیم داشتند، حدود ۳۰ نفر دستگیر شدند.

به گزارش عصرتبریز، سردار عابدین خرّم ظهر امروز در نشست خبری چهلمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفین و هفته بسیج، با اشاره به اینکه شعار «بسیج، ۴۰ سال خدمت، جهاد، شهادت» نمادی برای نشان دادن بلوغ بسیج است، اظهار داشت: بسیج در همه عرصه‌های مورد نیاز مردم بی ادعا ورود کرد و در آذربایجان این حضور به صورت ویژه جلوه گری می‌کند.

وی مؤلفه‌ها و مشخصه‌های بسیج در ۴۰ سالگی خود را برشمرد و گفت: بی بدیلی بودن، انقلابی و جهادی بودن، مکتبی بودن، جامعیت و فراگیری، جوان‌گرایی و پویایی، ساختار مند و تشکیلاتی و خدمتگزاری به مردم و انقلاب از ویژگی‌های برجسته بسیج است.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، فراملی و فرامرزی بودن بسیج را از مؤلفه‌های این نیرو دانست و افزود:هسته‌های بسیج با الگوگیری از بسیج شکل گیری و سازماندهی شده است که یادگار امام راحل است.

سردار خرم، با تاکید بر اینکه مقابله با تهدیدات نرم و نیمه سخت و سخت دشمن از اولویت‌های بسیج است تصریح کرد: نیروهای مسلح ما با پیوستن به این نیرو پایان‌ناپذیری خود را تداوم می‌بخشند. ورود در خدمتگزاری و مردمیاری و مردم‌داری در مناطق محروم و کم برخوردار و دور از مرکز است، ضمن اینکه جنبش نرم‌افزاری از دیگر اولویت‌های بسیج در عرصه‌های علم و فناوری است.

وی مقابله با تهدیدات سیاسی و فتنه‌های پیش‌رو را مورد اشاره قرار داد و گفت: در «جنگ جهانی میدان فضای مجازی» قرار داریم که در فتنه اخیر همه شیاطین دنیا از جمله آمریکا و اسرائیل و کشورهای مرتجع منطقه همراه با منافقین و سلطنت طلب‌ها که دستشان تا مرفق به خون مردم آلوده است، در فضای مجازی علیه این ملت و انقلاب اقدام می‌کنند و در این عرصه بسیج هر روز خود را محکم‌تر خواهد کرد.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، با بیان اینکه بسیج، مبارزه به فساد را هر روز جدی‌تر می‌کند افزود: این ملت و کشور باید قاموسش از ناپاکی مبرا باشد.

سردار خرم، با اشاره به اینکه دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم را از عرصه‌های جدید و دقیق و پایان ناپذیر خود می دانیم، ابراز داشت: هر جا مظلومی صدا بزند، به ندایش پاسخ می‌دهیم که مدافعین حرم بر این اصل در فراتر از مرزها حضور دارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین اخبار از وضعیت اغتشاش در استان، اضافه کرد: مردم آذربایجان شرقی و تبریز شأن و شخصیت دینی و ملی را نشان دادند و عملاً هیچ اقدام متراکم مردمی در قالب اعتراض نداشتند که نشان از بصیرت و آگاهی مردم است. اما در ۵ یا ۶ نقطه که جمعیتی حداکثر ۲۰۰ و حداقل ۱۵ نفر در برخی مناطق حضور داشتند، عمدتاً در کناره شهر بوده و در مرکز شهر نبوده است.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با همراهی بسیج به سرعت این افراد را جمع کرد تا از تخریب اموال و املاک و مراکز خدماتی خودداری کند، ادامه داد: ۳ بانک و ۳ پمپ بنزین و تعداد اندکی از خودروهای مردم و مغازه‌های مردم آسیب دیدند.

وی ادامه داد: آن‌هایی که با نیروی انتظامی و بسیج برخورد مستقیم داشتند، حدود ۳۰ نفر دستگیر شدند و عوامل دیگر که توسط سیستم‌های اطلاعاتی در دست بررسی است، احضار شده و یا دستگیر می‌شوند که این روند تا دستگیری آخرین نفر توسط احکام قضایی، تداوم خواهد یافت.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با بیان اینکه تعدادی از دستگیر شدگان غیر بومی بوده و برخی هم از مذاهب دیگر هستند، ابراز داشت: اسلحه‌ای در اغتشاشات استان آذربایجان شرقی به‌کارگیری نشد ولی بر‌اساس اطلاعاتی که داشتیم در مبدأ مانع استفاده از سلاح ساچمه‌ای در اعتراضات و کشته‌سازی شدیم، اما ابزارآلات و ادوات و رفتارهای دستگیرشدگان نشان می‌داد که آموزش دیده هستند و برای مقابله با نیروی انتظامی و بسیج راه‌های مقابله را آموزش دیده‌اند.

وی با بیان اینکه در اعتراضات از آسیب رساندن به معترضان و آشوبگران در میدان به قدری ملاحظات داشتیم که نیروهای خودمان در حد ۱۵ نفر مصدوم شدند، ابراز داشت: مصدومین معترضین در حد دو سه نفر بود که نشان از صبر و منش مردم داری بود تا از خشونت استفاده نکنیم و متناسب با خشونت آنها برخورد کنیم.

سردار خرم با اشاره به اینکه تعدادی از افراد در چندین مسیر اصلی، خورو را خاموش کرده و راه بندان راه انداختند که پلیس برای آرامش مردم با آنها برخورد کرد اضافه کرد: اگر آتش سوزی در این مسیر رخ داده، عمل اغتشاشگران بود تا از آن فیلم گرفته و منتشر کنند.