نشست تخصصی تئاتر معاصر در دانشگاه نبی‌اکرم(ص) تبریز
نشست تخصصی تئاتر معاصر در دانشگاه نبی‌اکرم(ص) تبریز
نشست تخصصی با موضوع تئاتر معاصر، همراه با رونمایی و جشن امضای ۴ نمایشنامه با حضور علیرضا کوشک جلالی در دانشگاه نبی‌اکرم (ص) تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش عصر تبریز، این نشست که با حضور و سخنرانی علیرضا کوشک جلالی؛ کارگردان و مدرس تئاتر در ایران و آلمان برگزار می‌شود از سلسله نشست‌های تخصصی حوزه تئاتر در دانشگاه نبی‌اکرم(ص) تبریز است.

بر اساس این گزارش علیرضا کوشک جلالی برنده جایزه افتخاری تئاتر شهر کلن/آلمان در سال ۲۰۱۶، دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت ارشاد، عضو کانون کارگردانان آلمان و ایران است و از سال ۱۳۶۳ در آلمان به عنوان نویسنده و کارگردان مشغول کار است. او بیشتر به زبان آلمانی می نویسد و با هنرپیشگان آلمانی کار می‌کند. کوشک جلالی برای نمایش نامه “پا برهنه، لخت، قلبی در مشت” (با کاروان سوخته) جایزه نمایشنامه نویسی آلمان را دریافت کرد. (این نمایش بیش از ۱۰۰۰ بار در کشورهای آلمان، سوئیس، اوکراین، بورکینا فاسو، روسیه، آمریکا، ایران، ترکیه … و در فستیوال‌های بین‌المللی اجرا شده است.) وی همچنین در سال ۱۳۸۲، گروه تئاتری “علی جلالی آنسامبل” را در شهر کلن پایه‌گذاری کرد و هم اکنون مسئول هنری این گروه است.

این مراسم روز پنجشنبه ۵ دی‌ماه، از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در محل پلاتوی دانشگاه نبی‌اکرم (ص) با حضور دانشجویان و علاقه‌مندان برگزار می شود و حضور عموم افراد در این جلسه آزاد است.