صدور ۱۷۳ مجوز سقط درمانی در آذربایجان‌شرقی
صدور ۱۷۳ مجوز سقط درمانی در آذربایجان‌شرقی
در هشت ماهه نخست امسال ۲۵۳ نفر جهت اخذ مجوز سقط درمانی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی مراجعه کردند.

به گزارش عصرتبریز، در هشت ماهه نخست امسال ۲۵۳ نفر جهت اخذ مجوز سقط درمانی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی مراجعه کردند.

از این تعداد برای ۱۷۳ نفر مجوز سقط درمانی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که برای ۱۷۱ نفر مجوز سقط صادر شده بود حدود یک درصد افزایش داشته است.

در طی آبان ماه امسال نیز از ۳۴ پرونده تشکیل شده در این زمینه به ۲۷ نفر مجوز سقط درمانی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۲۱ مجوزسقط صادر شده بود ۶ مورد افزایش یافته است.

در سال گذشته ۴۱۳ نفربرای اخذ مجوز سقط درمانی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی مراجعه کردند که برای ۲۷۲ مورد مجوز سقط صادر شده است.

خدماتی که در سازمان بدون نامه مرجع قضایی ارائه می‌شود، صدور مجوز سقط درمانی است.

صدور مجوز سقط درمانی بر اساس ماده واحده قانون سقط جنین درمانی مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی آن که به تصویب سازمان پزشکی قانونی رسیده‌، بر عهده سازمان پزشکی قانونی است و این سازمان مرجع خاص رسیدگی کننده به این موضوعات است.

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی، همه ساله تعدادی از متقاضیان سقط درمانی به مراکزپزشکی قانونی در کشور مراجعه می‌کنند که ضمن بررسی شرایط و مدارک پزشکی در صورت داشتن شرایط لازم و سن بارداری کمتراز ۱۹ هفته برای آنان مجوزسقط صادر می‌شود.