راه نجات ملت ما مقاومت در برابر دشمنان است
راه نجات ملت ما مقاومت در برابر دشمنان است
اردبیل - نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: در حوادث اخیر مشخص شد که راه نجات ملت ما مقاومت در برابر دشمنان قسم خورده انقلاب است.

به گزارش عصرتبریز، آیت الله حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار کرد: در حوادث اخیر مشخص شد که راه نجات ملت ما مقاومت است. قسم به آن خدایی که انسان‌ها را آفریده اگر مسیر سازش و التماس را می‌رفتیم ذلیل ذلیل بودیم. ترامپ گفت فردا صبح کشور شما را بر سر شما خراب می‌کنم و پنجاه و دو نقطه را می زنم. اگر در برابر این تهدید یک ذره جا می‌خوردیم، همه چیز را باخته بودیم.

وی تصریح کرد: ما در بهره مندی از ادبیات مقاومت، حماسه و عزت، تمام عیار مدیون رهبر معظم انقلاب هستیم. این روش چراغ روشن راه ماست ما همیشه با این فرمان جلو خواهیم رفت. حضرت آقا با این درایت برای همیشه تکلیف ما را روشن کرد. یعنی ما در هیچ دوره‌ای از سر التماس، روابط بین الملل خود را تنظیم نخواهیم کرد. ایشان فرمودند «هزینه مقاومت خیلی کمتر از هزینه تسلیم است».

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در چند روز اخیر دو موفقیت بزرگ نصیب کشور و ملت ما شد؛ اول اجتماع میلیونی در تشییع جنازه سردار سپهبد سلیمانی بود، این اجتماع، چندین دهه جنگ روانی دشمن را خنثی کرد و دوم انتقام بسیار خطیر سپاه از آمریکا بود که در برکات آن هرچه گفته شود، کم گفته شده است.

وی افزود: از این دو موفقیت بزرگ، دشمن ما مثل انسان مارگزیده به خود پپیچد تا اینکه حادثه ناگوار و مشکوک هواپیمای اوکراینی اتفاق افتاد و مستمسک عظیمی برای دشمن درست شد. ما با جان باختگان این حادثه همدرد هستیم و به روان آنها درود فرستاده و قلبا ناراحت هستیم و به خانواده معظم آنها تسلیت می‌گوئیم؛ از دولت مردان می‌خواهیم در بررسی علل این حادثه اعم از داخلی یا خارجی اهتمام مضاعف داشته باشند. اما دشمن تلاش می‌کند با این حادثه اثر دو دستاورد بزرگ یعنی تشییع میلیونی و انتقام موشکی پایگاه عین الاسد را از بین ببرد.

به گفته عاملی با انتقام موشکی در عین الاسد سایه جنگ برای همیشه از سر کشور ما کوتاه شد. در این ماجرا بالاترین نقطه ضعف آمریکا روشن شد و معلوم گشت که آمریکا هیچ وقت در برابر ایران قادر به راه انداختن جنگ در منطقه نیست. این امنیت بزرگ معلول قدرت سپاه است. حماسه سپاه به طور دائمی سایه جنگ را از ایران دور کرد. دیگر ذره‌ای امکان دخالت نظامی در ایران نیست و گزینه جنگ از روی میز آمریکا تا ابد کنار گذاشه شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: آمریکا از این به بعد تمام تلاش خود را در دو جهت متمرکز می‌کند. اول، محاصره اقتصادی و دوم، جنگ روانی و به هم ریختن اوضاع داخلی. تا از این طریق تمام موشک‌های ایران را نابود کند. آمریکا به جنگ اقتصادی پناه برد و گفت این برنده‌تر است. این اقدام آمریکا وظیفه مسئولان و ملت را در عرصه اقتصاد سنگین می‌کند.

عاملی یادآور شد: در این ماجرا با عقب نشینی ترامپ معلوم شد نظام اسلامی صیانتی عظیم برای کشور درست کرده است. این صیانت فقط در زمان صفویه و در زمان نادر شاه درست شده بود. بعد از آن هیچ وقت درست نشد و افول مطلق شروع گردید. این حماسه تکلیف رؤسای جمهور آینده آمریکا را نیز مشخص کرد آنها فقط باید خون بگریند آنها خوب فهمیدند که زمان تهدید ایران گذشته است.

وی عنوان کرد: سپاه تا ابد گزینه جنگ را از روی میز آمریکا برداشت. ۴۷ رزم ناو در خلیج فارس، صدها هواپیما و ده‌ها هلیکوپترهای جنگی در پایگاه‌های کشورهای اطراف ایران، مستقر است. پایگاه «اینجرلیک» ترکیه مملو از سلاح‌های بسیار خطرناک آمریکایی است ما در محاصره هزاران جنگ افزار خطرناک قرار داریم. آمریکا ۲۲۰ کلاهک هسته‌ای فقط در اسرائیل دارد. اروپا نیز در پشت آمریکاست اما این همه لشگر با آن همه تجهیزات هیچ کاری نتوانستند بکنند. چون می‌دانستند تکان بخورند سپاه خاورمیانه را بر سر آنها خراب می‌کند. این امنیتی است که کل کشورهای دنیا در آرزوی آن هستند اما ندارند. به جِدّ می‌گوئیم که ندارند!

امام جمعه اردبیل ادامه داد: ملت‌ها در برابر آمریکا دل و جرأت پیدا کردند. از این به بعد کار آمریکا خیلی سخت شد چون ایران طلسم را شکست. تا حال حتی باور بسیاری از نخبه‌های کشور ما این بود که در برابر قدرت آمریکا که یک ابر قدرت است اصلاً نمی‌توان قد علم کرد و همه پذیرفته بودند که ما باید سرنوشت و مقدرات آینده خود و حاکمیت ملی خود را به دست آمریکا بدهیم حتی می‌گویند نقشه جغرافیایی کشورها هم باید دست آمریکا باشد همچنان که آمریکا با وقاحت، جولان سوریه را به اسرائیل بخشید.

عاملی تصریح کرد: از جمله برکات این حوادث این شد که مسجل گردید ایران قدرت فائق منطقه است. یعنی آمریکا در مدیریت منطقه چاره‌ای جز همکاری با ایران ندارد. اروپا و آمریکا به شدت می‌ترسند که ایران به قدرت فائق منطقه تبدیل گردد و این کابوس برای آنها بود و حالا آمریکا خوب فهمید که مدیریت منطقه جز با حضور و همکاری ایران ممکن نیست به همین جهت ترامپ مثل اوباما به رهبر معظم انقلاب نامه خواهد نوشت که من به این نتیجه رسیدم جز با همکاری با ایران نمی‌توانیم منطقه را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: این ماجرا جایگاه بین‌المللی ایران را هزاران پله بالا برد تا حال هیچ کشوری قدرت درگیر شدن و جنگ روبرو با آمریکا را نداشت و ندارد؛ حتی روسیه و چین جرأت شلیک یک گلوله به طرف آمریکا را ندارند. این موضوع محبوبیت ایران اسلامی و محبوبیت نظام اسلامی را چند برابر کرد به حدی که تمام ملت‌ها و دولت‌ها غبطه چنین مقامی را می‌خورند ما باید این قدرت بزرگ سپاه را پاس بداریم.

امام جمعه اردبیل عنوان کرد: ایران قادر به زمین گیر کردن یک ابرقدرت است. این عزت را با ذلت و خواری و تحقیر پادشاهان عربی و پرزیدنت‌های کشورهای اسلامی مقایسه کنید. همچنین نفوذ عجیب سردار شهید قاسمی در کشورهای منطقه و ملت‌های آنها مشخص بود.

عاملی گفت: در ماجراهای اخیر معلوم شد آمریکا هر چه به احداث پایگاه‌های نظامی خود خرج کرده هدر بوده است چون قابل استفاده نیستند در این ماجرا همه کشورهای خلیج فارس که آمریکا در آن کشورها پایگاه دارند و همچنین ترکیه که پایگاه «اینجرلیک» را در اختیار آمریکا گذاشته است به آمریکا گفتند نباید از خاک ما حمله کنی چون ایران گفته موشک‌ها یا هواپیماهای آمریکایی از هر کشور بلند شود آنجا را می‌زنم. ناو هم به درد نمی‌خورد چون نمی‌تواند به منطقه جنگی نزدیک شود چون یک لقمه بسیار آسان برای موشک‌های ایرانی است و لذا آمریکا ناوهای خود را تا ۸۰۰ کیلومتری ایران دور برد.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند تشییع شهید سلیمانی ثابت کرد که انقلاب زنده است. این بالاترین اثر است. دشمن هنوز از این حماسه به خود نیامده و متحیر است. بودجه ۴۰ ساله جنگ نرم و جنگ روانی آنها نفله شد.

امام جمعه اردبیل افزود: از این به بعد اروپا باید بفهمد با یک قدرت فائق منطقه‌ای مواجه است و باید دو پا به جفت در برابر ما بنشیند. وقتی رئیس آن‌ها ترامپ در برابر ما مستأصل شد تکلیف آنها به طریق اولی معلوم می‌شود.