شاعران تبریزی برای مدافعان حرم هر روز شعر می سرایند
شاعران تبریزی برای مدافعان حرم هر روز شعر می سرایند

کانال «شعر دفاع» در نظر دارد روزانه یک شعر از شعرای جوان استان و تبریز را نذر شهدای مدافع حرم استان در این کانال ادبی منتشر کند.

عصر تبریز: آمده اند تا شعرهای خویش را بدرقه راهتان کنند.آمده اند تا بگویندکه برای شما خواهند سرود برای شمایی که رفتید تانامتان چراغ راه کسانی شود که بعدازشما خواهند آمد.ای گلگون کفنان مدافع حرم.شما در این عصر و زمان که جان شیرین تراز تمام عالم هست آن را تقدیم آرمانتان کردید و ما نیک می دانیم که گذشتن از جان در این برهه زمانی یعنی چه….

هربارکه پیکرهای مطهرتان روی دستان همشهریانتان تشییع میشود به یادشهدای سپاه عاشورای آذربایجان می افتیم….شهیدباکری…شهید کسایی و…. آلاله هایی از دوران خون و حماسه  و شما چه زیبا  باردیگر یاد آن لاله های پر پرشده را برای ما تداعی کردید.

بی شک همان‌گونه که شهدای دفاع مقدس ماندگار شده است، نام و یاد شهدای گران‌قدر مدافع حرم حضرت زینب (س) در زرین‌ترین ورق تاریخ ثبت و برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد شد.

در یک ابتکار ارزشی، کانال «شعر دفاع» توسط تعدادی از شاعران جوان استان در شبکه اجتماعی تلگرام راه اندازی شد. کانال «شعر دفاع» در نظر دارد روزانه یک شعر از شعرای جوان استان و تبریز را نذر مدافعان حرم در این کانال ادبی منتشر کند.

در ادامه شعری از دکتر رضا شیبانی شاعر جوان و توانمند استان در مدح مدافان حرم را تقدیم مخاطبان می کنیم:

رهسپاریم دعا کن به سلامت برسیم

کاشکی زود به شمشیر شفاعت برسیم

 پر کن از زخم مقدس تن  ما را یا رب

تا نه با چنته ی خالی به قیامت برسیم

زندگی در ستم و رنج ، دروغ است و فریب

مرگ حق است بیا تا به حقیقت برسیم

کاش در پای شهیدان کف خاکی باشیم

ما ضعیفیم روا نیست به قدرت برسیم

جمع کن خاطر آشفته ی ما را ای تیغ

نکند زنده به تقسیم غنیمت برسیم

پیری و مرگ عجب غصه ی جانفرسایی است

تا جوانیم دعا کن به شهادت برسیم…  

با عضویت در این کانال، می توانید اشعار شعرای جوان استان را دریافت نمایید. برای پیوستن به کانال شعر دفاع از طریق موبایل بر روی لینک http://telegram.me/sher_defae کلیک کرده و با برنامه تلگرام آن را بازنمایید. بعد از منتقل شدن به صفحه ی کانال گزینه Join  را از پایین صفحه انتخاب کنید.

خبرنگار/فاطمه داداشی