اتمام متروی تبریز با اعتبارات فعلی ۳۰ سال زمان می‌برد
اتمام متروی تبریز با اعتبارات فعلی ۳۰ سال زمان می‌برد
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز گفت: اگر سالیانه اعتبار ۱۰۰۰ میلیاردی اختصاص یابد و تورم ۱۰ درصد باشد، اتمام متروی تبریز ۳۰ سال زمان می‌برد.

به گزارش عصرتبریز، مصطفی مولوی در صد و هشتاد و نهمین جلسه شورای کلان‌شهر تبریز به ارائه گزارشی از عملکرد سازمان قطار شهری تبریز پرداخت و اظهار داشت: خط ۳ مترو از ترمینال تبریز شروع شده و از مناطقی مانند شریعتی، راسته کوچه عبور کرده و به بیمارستان عالی‌نسب تبریز و نهایتاً پارک رضوانشهر خواهد رسید.

وی بابیان اینکه چهارراه شریعتی به‌عنوان ایستگاه تقارن است، ادامه داد: در خط ۳ مترو تبریز سعی شده است که خط از مناطق کم برخوردار و مراکز درمانی عبور کرده و آن‌ها را به هم وصل کند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز از احداث خط ۵ مترو خبر داد و گفت: خط ۵ توسعه خط ۱ است که با شیوه پاره‌خط احداث می‌شود.

وی با اشاره به این‌که پیمانکاری خط ۲ بر عهده قرارگاه خاتم و مشاوری بر عهده شرکت پردیسان سازه گذاشته شده است، افزود: خط ۲ نیز به طول ۲۲ کیلومتر است البته مسیری نیز به ایستگاه خاوران و بیمارستان در دست احداث آن در نظر گرفته شده است.

مولوی به بررسی کارشناسی شده زمان اتمام مترو تبریز اشاره کرد و گفت: اگر سالیانه اعتبار ۱۰۰۰ میلیاردی اختصاص یابد و تورم صفر درصد باشد ۱۰ سال برای اتمام این پروژه نیاز است، اما تورم اگر ۱۰ درصد باشد با همان اعتبار حدود ۳۰ سال زمان لازم است.