توسعه کاشت گل‌محمدی در فضاهای شهری اسکو
توسعه کاشت گل‌محمدی در فضاهای شهری اسکو
اسکو - شهردار اسکو گفت: به دنبال توسعه کاشت گل‌محمدی در فضاهای شهری اسکو هستیم که یک شغل پایدار محسوب می‌شود.

به گزارش عصرتبریز، علی‌اصغر قنبری امروز در جمع اصحاب رسانه به‌مناسبت هفته دولت، اظهار داشت: پروژه‌هایی که شهرداری اسکو برای افتتاح و ارائه به مردم در هفته دولت آماده کرده است بیشتر در حوزه‌های عمران شهری همچون آسفالت‌ریزی، پیاده‌رو سازی و کف‌پوش‌سازی است.

وی با بیان اینکه قریب به ۴/۵ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه صرف شده است، افزود: حدود ۵ هزار تن آسفالت طی سال ۹۹ در معابر و سطح شهر اسکو توزیع شده است و نزدیک به ۴۲۰۰ مترمربع پیاده‌رو سازی به‌صورت کف‌پوش و سنگ‌فرش نیز انجام شده است.

شهردار اسکو ادامه داد: تعدادی پروژه هم در حوزه‌های بهبود عبور و مرور، ساماندهی آب‌های سطحی، پایش تصویری و دوربین‌های هوشمند و توسعه و تکمیل ساختمان اداری شهرداری انجام یافته است و به‌طور کلی در هفته دولت سال ۹۹ چندین پروژه با اعتبار ۶ میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان افتتاح می‌شود.

وی در ادامه گفت: از تمام افرادی که در سنوات گذشته در کسوت شهردار و شورا برای اسکو تلاش کرده‌اند تشکر می‌کنم. در دوره پنجم شورای شهر و در دو سالی که در خدمت مردم اسکو هستم، کل درآمدهای شهری به‌طور میانگین ۳ برابر شده است.

قنبری با اشاره به اینکه تعداد پروژه‌های عمرانی نیز ۳ برابر گذشته شده است، افزود: پروژه‌های عمرانی که امسال افتتاح کردیم ۱/۵ برابر کل بودجه سال ۹۵ و ۹۶ شهرداری است.

وی گفت: برای کاهش میزان حضور شهروندان در شهرداری، پورتال اتوماسیون شهرسازی را راه‌اندازی کرده‌ایم به‌گونه‌ای که شهروندان نیاز به حضور در شهرداری ندارند و از طریق آی پی کدی که به شماره موبایل شهروندان پیامک می‌شود، بر روی گوشی همراه و یا در بستر اینترنت می‌توان مشاهده نمود که پرونده‌ها در چه مرحله‌ای قرار دارند.

شهردار اسکو تصریح کرد: اسکو یک شهر فرهنگی و تاریخی است و هسته مرکزی شهر به‌عنوان بافت تاریخی تصویب شده است و در همین راستا بهسازی و ساماندهی معابر بافت تاریخی شهر را شروع کرده‌ایم به‌طوری‌که فرآیند بهسازی و شهرسازی در مرکز شهر انسان‌محور بوده و از حالت ماشین‌محوری خارج خواهد شد. همچنین مقرر شده که در مرکز شهر پیاده‌رو سازی و کف‌پوش‌سازی با رویکرد حفظ و نگهداری آثار تاریخی و بافت قدیمی و بدون تعریض به معابر انجام شود.

وی اضافه کرد: برنامه بعدی که طولانی‌مدت است و فاز مطالعاتی آن در حال اتمام است، ساماندهی رودخانه اسکو چای به طول ۵ کیلومتر می‌باشد که در داخل اسکو بوده و متاسفانه در گذشته بستر و حریم این رودخانه مطالعه و مشخص نشده بود و همچنین مشکلات اجتماعی هم بین مردم، شهرداری و سازمان آب وجود داشت که خوشبختانه هم‌اکنون این پروژه بار فع مشکلات موجود، مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

قنبری اظهار کرد: پروژه‌ای را هم در قالب جنگل‌کاری و پارک کوهستان ۷۰ هکتاری شروع کرده‌ایم که آبیاری قطره‌ای و برق این مجموعه تامین شده و ۱۰ هکتار از این مجموعه در قالب توتستان و نوغان‌داری زیر کشت رفته است.

شهردار اسکو گفت: به دنبال توسعه کاشت گل‌محمدی در فضاهای شهری شهرستان اسکو هستیم که یک شغل پایدار محسوب می‌شود.

قنبری تصریح کرد: با وجود فعالیت‌ها و تلاش‌های اداره کل میراث فرهنگی استان بود که شهر اسکو به‌عنوان شهر ملی چاپ باتیک و کلاقه‌ای تصویب شد که منتظر ابلاغ نهایی وزیر هستیم البته شهرداری در این تصویب نقش بسزایی داشت به‌خصوص در تکمیل زنجیره نوغان‌داری و تولید کرم ابریشم که کارهای خوبی در این زمینه انجام داده‌ایم.

وی در پایان با بیان اینکه در سنوات گذشته ۷ کیلومتر خیابان ۳۰ متری با رویکرد گردشگری روستای تاریخی کندوان و در جهت جذب گردشگر احداث کرده‌ایم، افزود: اگر بخواهیم رویکرد توسعه‌ای را در شهرمان پیاده کنیم باید ساماندهی رودخانه داخل شهر را که حول محور گردشگری است به اتمام برسانیم.