به گزارش عصرتبریز، اصغر آدیبیگ در گفتوگو با خبرنگاران اظهار داشت: در گذشته مجوزهایی که برای ساخت بیمارستان، مدرسه، بانکها و ادارات پرترافیک داده میشد از سازمان ترافیک و حمل و نقل تبریز استعلام نمیشد و این امر ترافیک را شدید میکرد.
وی افزود: خیابان ۱۷ شهریور تبریز از جمله خیابانهای پرترافیک تبریز است که وجود مراکز بهداشتی و مطب پزشکان ترافیک آن را تشدید کرده است.
آدیبیگ با اعلام این که پس از این مدارس غیر انتفاعی نیز باید از شورای ترافیک مجوز اخذ کنند، گفت: برای مدارس غیرانتفاعی در داخل کوچهها، معابر و محلهای شلوغ و پرترافیک مجوز داده شده که باعث اعتراض و نارضایتی مردم شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز افزود: باید تمامی ادارات نسبت به الکترونیکی کردن بسیاری از امور مردم اقدام کنند چراکه در این صورت بسیاری از مشکلات ترافیکی حل خواهد شد.
شناسایی ۴۰ نقطه حادثهخیز در تبریز
وی از شناسایی ۴۰ نقطه حادثهخیز در تبریز خبر داد و گفت: ۱۴ نقطه از این مناطق اصلاح شده و بقیه نیز به تدریج اصلاح خواهد شد.
آدیبیگ در ادامه از بازگشت پولهای سرگردان مردم در کارتهای الکترونیکی پارک خودروها خبر داد و گفت: ۴۴۰۰ جایگاه پارک حاشیهای در تبریز داریم که نیم ساعت اول آن رایگان است و شارژ کارتهایی هم که قبلا دست مردم بود به خود آنها بازگردانده خواهد شد.
مدیرعامل سازمان ترافیک تبریز، ضمن اشاره به شکایات رسیده از شهروندان در خصوص نحوه عملکرد پارکبانی در محاسبه نرخ و بدهی خودروها هم گفت: بر اساس شکایات واصله و جهت ممانعت از تضییع حقوق شهروندان از کلیه شهروندان و دارندگان خودرو که پس از بررسی پلاک خودرو خود در اپلیکیشن آذر پارک با هزینهای مازاد بر نرخ معمول و یا درج بدهی بیدلیل مواجه شدهاند درخواست میشود از طریق شماره تلفن ۰۴۱- ۳۵۲۶۵۳۵۳ و یا با مراجعه حضوری موضوع را جهت انجام بررسیهای لازم و اقدامات قانونی با سازمان در میان بگذارند.
آدیبیگ افزود: رضایت شهروندان در اجرای این پروژه اولویت اصلی ماست و این سازمان وظیفه دارد نسبت به اجرای صحیح کلیه مفاد قرارداد اقدام نماید تا از بروز هرگونه مشکل در راستای اجرای درست و دقیق قرارداد جلوگیری بعمل آید.
تشدید اجرای طرح زوج و فرد خودروها بعد کرونا
وی در خصوص زوج و فرد تردد خودروها گفت: بعد از پایان کرونا بحث زوج و فرد با جدیت کامل دنبال شده و در خیابانهای پرترافیک از جمله ۱۷ شهریور هم اجرا خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به افزایش دوربینهای پلاکخوان و بهروز کردن تجهیزات ترافیک تبریز، ادامه داد: در ۲۵۰ نقطه تبریز نصب دوربینها را به ۳۰۰ دوربین افزایش خواهیم داد.
آدیبیگ افزود: ۶۰ دوربین نظارتی و ۴۰ دوربین پلاکخوان به شبکههای دوربین اضافه میشود و دوربینهای پلاکخوان علاوه بر ثبت سرعت، نسبت به جریمه خودرو متخلف نیز اقدام خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تبریز، اولویت سازمان را طرحهای مردممحور دانست و گفت: دیگر دوران نگاه سنتی به امور گذشته و باید علاوه بر بهروز کردن تجهیزات و اقدامات، کارهایی که در کشورهای پیشرفته انجام میشود الگو برداری شود.
وی افزود: اگر میخواهیم تبریز در عمل شهر اولینها باشد باید از تکنولوژهای موفق کلانشهرها استفاده کرد.
وی، بحث آموزش را از دیگر اولویتهای سازمان دانست و گفت: بحث آموزش را دو سال است که شروع کردهایم و قبل شیوع کرونا روزانه ۱۷۰ تا ۲۰۰ دانشآموز با همکاری پلیس راهور آموزش ترافیکی میدیدند و بعد از شیوع کرونا نیز در فضای مجازی این آموزشها دنبال میشود.
تشویق رانندگان قانونمدار در تبریز
آدیبیگ با اشاره به راهاندازی پویش احترام به قانون گفت: روزهای یکشنبه از شهروندانی که قانون ترافیک را رعایت میکنند و توسط دوربینها ثبت میشود با یک شاخه گل و هدیه تشکر میشود. هر ماه هم از سه نفر از رانندگانی که تخلفات رانندگی ندارند تقدیر میشود.
وی، سهشنبههای بدون خودرو را از دیگر اقدامات سازمان دانست و گفت: در راستای فرهنگسازی استفاده از وسایط نقلیه عمومی، سهشنبههای بدون خودرو در تبریز راهاندازی شد که این اقدام از خود مسئولین و شهرداری آغاز شد که البته با شیوع کرونا و عدم اقبال مردم از وسایط نقلیه عمومی فعلا استقبال چندانی ندارد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تبریز گفت: در راستای حمایت از دوچرخهسواری نیز ۵ مسیر برای استفاده از دوچرخه مناسبسازی میشود که خیابان جمهوری، پرواز، ابوریحان، مرزداران و رشدیه از جمله مناطقی هستند که به پیادهراه تبدیل میشوند.
وی افزود: در هر منطقه هم نیاز باشد که مردم بتوانند راحتتر پیادهروی کنند، تبدیل به پیادهراه خواهد شد.