برگزاری مراسم رونمایی از هفتمین اثر «پریناز مهاجرانی اسبلی»
برگزاری مراسم رونمایی از هفتمین اثر «پریناز مهاجرانی اسبلی»
مراسم رونمایی از کتاب «پلورالیسم دینى» اثر پژوهشگر و آسیب‌شناس اجتماعی، پریناز مهاجرانی اسبلی در تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش عصرتبریز، مراسم رونمایی از کتاب پلورالیسم دینى، صراط تا صراط‌های مستقیم اثر پژوهشگر و آسیب‌شناس اجتماعی، پریناز مهاجرانی اسبلی با سخنرانی احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، میکائیل جمالپور استاد فلسفه و استاد راهنمای اثر، به همت انجمن ناشران استان آذربایجان‌شرقی و جامعه زینب (س) کشور، در تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با حضور جمعی از اساتید و خانواده‌های شهدا و اهالی فرهنگ و رسانه برگزار شد.

در این آیین رونمایى، میکائیل جمالپور استاد دانشگاه آزاد تبریز و استاد راهنماى این اثر فاخر دینى با اشاره به اینکه نگارنده از اولین دانشجویان فارغ‌التحصیل گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه پیام نور بود، گفت: خانم مهاجرانى اسبلی به عنوان اولین نفراز فارغ التحصیل گروه فلسفه و کلام اسلامی بودند که از پایان‌نامه خود دفاع کرد.

جمالپور افزود: به عنوان استاد راهنما، هنگام دفاع افتخار کردم که او با نمره بالایی به یک شبهه دینی پاسخ داده و این جاى بسى خوشحالی دارد و مهم‌تر این که این پایان‌نامه به سرنوشت سایر پایان‌نامه‌ها دچار نشده و به صورت کتاب، شکلی کاربردى به خود گرفت.

وی اضافه کرد: اکثرا بانوان در حوزه فلسفه کم فعال هستند ولی حضور بانویی از آذربایجان و ورود به حوزه سخت استدلال و برهان شده و اینکه جلوتر از تمام اقایان هم دانشکده خود، از پایان‌نامه با بالاترین نمره با وجود سختی‌های موجود دفاع کرد، جای قدردانی ویژه دارد.

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو نیز دراین مراسم با اشاره به اینکه باید قدردان فرهیختگان جامعه باشیم، گفت: باید از این اثر فاخر و خالق این اثر که در راستای سلامت فکری جامعه قدم برداشته و تلاش کرده، حمایت کرد.

بیگى افزود: این خصیصه مردم آذربایجان است که از افراد تاثیرگذار با وجود برخی ناکامی‌ها‌ی به وجودآمده، حمایت می‌کنند و ما نیز باید از خانم مهاجرانى اسبلی به خاطر خلق این اثر ارزشمند دینی متشکر بوده و حمایت و پشتیبانی کنیم.

وى خاطر نشان کرد: چون رشته‌های علوم انسانی برخلاف رشته‌های دیگر پول‌ساز نبوده، مشتری آنچنانی ندارند و بدین جهت باید از فرهیختگان این عرصه تجلیل و حمایت شود.

پریناز مهاجرانی اسبلی پژوهشگر و آسیب‌شناس اجتماعی، مولف کتاب پلورالیسم دینى نیز در مراسم رونمایى اثر خود گفت: تحقیق و پژوهش خود را از دهه ۸۰ در سازمان زندان‌ها به عنوان آسیب‌شناس و روزنامه‌نگار در قالب مصاحبه با زندانیان محکوم به قتل عمد و جوانان شروع کرده‌ام با خیلی از مسائل به خصوص با شبهات آشنایی دارم.

مهاجرانى اسبلی، خلع دین و وجود شبهات درباره صراط‌های مستقیم و شریعت را انگیزه اصلی خود از انتخاب این موضوع و تالیف دانسته و افزود: در این تحقیق ابتدا به صورت پایان‌نامه به موضوع پیرامون پلورالیست دینی با استاد راهنمایی دکتر جمالپور پرداختم که بعد بخاطر استفاده از نظرات ارزشمند و علمی آیت‌الله جوادی آملی، قالب ارائه‌ی کتاب را نیز به خود گرفت.

پژوهشگرو آسیب‌شناس اجتماعی در پاسخ به اینکه ویژگی و نوآوری تالیف خود را در چه می‌دانید، گفت: از جنبه‌های نوآوری این پژوهش می‌توان علاوه بر بررسی آرا اندیشمندان، استفاده از آراء آیت‌الله جوادی آملی در تطبیق با این موضوع و زندگی مسالمت‌آمیز و صلح را عنوان کرد که از این طریق می‌توان به یک حقیقت معرفت‌شناسی در دین نائل آمده و به جنبه‌های ناکاویده پلورالیست پرداخته و به تکمیل و تنقیح پاسخ‌های ناکامل اهتمام ورزید.

مراسم رونمایی از کتاب پلورالیسم دینى به عنوان هفتمین اثر پریناز مهاجرانی اسبلی پژوهشگر و فارغ‌التحصیل رشته‌های مددکاری و آسیب‌شناس اجتماعی و فلسفه و کلام اسلامی، با امضاء لوح جشن توسط احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس، میکائیل جمالپور استاد فلسفه و استاد راهنمای اثر و سایر میهمانان جلسه و اهداء کتاب به حاضران پایان یافت.