به گزارش عصرتبریز، تراب محمدی در جلسه کارگروه استقرار میز خدمت شهرداری تبریز اظهار کرد: کارمندان شهرداری تبریز باید مسئولیتپذیر بوده و هر میز کارمند یک میز خدمت باشد.
وی افزود: استقرار میز خدمت مصوبه هیئت دولت در راستای تسهیل امور مردم است.
مدیرکل بازرسی و نظارت شهرداری تبریز تصریح کرد: اساس میز خدمت راهاندازی و استقرار سامانههای شفافیت است و باید اصطکاک بین شهروند و کارمند را در راستای سلامت اداری و تسهیل امور مردم کاهش دهیم.
وی ادامه داد: اگر همه سامانههای شهرداری فعال باشند، بخش اعظمی از میز خدمت اجرایی شده است.
محمدی تأکید کرد: اولویت ما هم در بازرسی و هم در کارگروه میز خدمت، عملیاتی کردن سامانههای شفافیت در جهت تسهیل امور شهروندان و آشنایی آنها با حق و حقوق خود است.
وی افزود: باید به سمت استقرار میز خدمت مجازی برویم که مهمترین کار در این راستا استقرار سامانههای شفافیت، ملاقاتهای مردمی در دفاتر شهرداران و آموزش فرهنگپذیری، مسئولیتپذیری و اخلاق حرفهای کارکنان به عنوان خادم مردم است.
مدیرکل بازرسی شهرداری تبریز گفت: آموزش کارکنان، ملاقات مردمی، استقرار میز خدمت، تقویت مرکز رسیدگی به شکایات و آموزش کارکنانی که مستقیم با شهروندان سر و کار دارند، از مصادیق بارز میز خدمت است.
وی افزود: فاز اول میز خدمت بخش فیزیکی آن است که باید در مناطق و سازمانها استقرار یابد و در فاز بعدی، افزایش خدمات الکترونیک شهرداری از طریق هوشمندسازی امور باید مدنظر قرار گیرد.
به گفته محمدی، سلامت سیستم، مورد بعدی هوشمندسازی میز خدمت و شهروندسپاری دیگر طرح خدمات الکترونیک است که هماکنون در منطقه ۳ شهرداری تبریز به صورت پایلوت اجرایی میشود.
وی تأکید کرد: تکریم اربابرجوع و ارتقای سطح رضایت شهروندان از دستگاههای اجرایی از عمده اهداف استقرار میزهای خدمت است.
مدیرکل بازرسی شهرداری تبریز عنوان کرد: به منظور آشنایی کارکنان با وظایف ذاتی خود باید بین شغل و شاغل تناسبی ایجاد شود تا پاسخگوی خوبی برای شهروندان باشد.
وی اضافه کرد: اگر شهروندان با دریافت خدمات بهینه، احساس رضایت از شهرداری داشته باشند، کمکیار مدیریت شهری در اداره شهر خواهند بود.
در ادامه جلسه، هر کدام از اعضای کارگروه به ارائه گزارشی از عملکرد و تکالیف محوله پرداختند.