لزوم بهرمندی از ظرفیت رسانه ها برای حل و فصل چالش‌ ها
لزوم بهرمندی از ظرفیت رسانه ها برای حل و فصل چالش‌ ها
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: رسانه ها و فعالان فرهنگی با نگاه کارشناسانه و دغدغه مندانه خود بیش از پیش در مسیر روشنگری، تنویر افکار عمومی و مصونیت بخشی به جوانان ایفاء نقش کنند.

به گزارش عصرتبریز، حسن گُلی در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک و تسلیت شهادت مدافع امنیت «حسین اوجاقی» به خانواده آن شهید و مردم شریف استان مخصوصا اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه، اظهار داشت: بسیجی شهید حسین اوجاقی با شهادت خود در هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره همه شهدای مسیر سربلندی، عزت و اقتدار ایران اسلامی را بیش از پیش زنده نمود و با بذل جان خود امنیت را برای مردم تبریز تضمین کرد.

وی با اشاره به اغتشاش برخی آشوبگران در تبریز و برخی شهرهای دیگر کشورمان گفت: خون شهید همواره رسوا کننده نقشه های دشمنان انقلاب اسلامی بوده و کشور را در مقابل دسیسه دشمنان اسلام و ایران مصونیت بخشیده است و این بار نیز خون پاک این شهید و سایر شهدای اغتشاشات اخیر در شهرهای مختلف، ماهیت غیر انسانی دشمنان ملت بزرگ ایران را به نمایش گذاشت.

گُلی با بیان اینکه مردم عزیز ایران به پشتوانه فرهنگ اصیل اسلامی و تمدن دیرینه خود هیچگاه برای بیان مطالبات و خواسته های خود به خشونت متوسل نمی شوند، افزود: اصحاب فرهنگ و رسانه به عنوان پل ارتباطی مردم و دولت همواره زبان گویای ملت در بیان مطالبات بوده و در شرایط کنونی هم بیش از پیش می توانند از یک سو در بیان مطالبات واقعی مردم و از سوی دیگر معرفی چهره واقعی و اهداف غیر انسانی اغتشاشگران و حامیان خارجی و تبعات اقتصادی و سیاسی اقدامات آنان ایفای نقش نمایند.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه در حوادث اخیر برخی افراد کم سن وسال تحت تاثیر تبلیغات ناصواب فضای مجازی و رسانه های معاند گرفتار هیجانات زود گذر شدند، تاکید کرد: لازم است رسانه ها و فعالان فرهنگی با نگاه کارشناسانه و دغدغه مندانه خود بیش از پیش در مسیر روشنگری، تبیین واقعیت‌ها، تنویر افکار عمومی و مصونیت بخشی به جوانان ایفاء نقش نمایند.

گلی در پایان لزوم زمینه سازی و حمایت همه مسئولین جهت بهرمندی از ظرفیت و پتانسیل های ارزشمند رسانه ها، فعالان و صاحب نظران استان در راستای توسعه همه جانبه استان و مقابله با چالش‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد.