مطالعات هرز یا اطلاعات بی مرز!
مطالعات هرز یا اطلاعات بی مرز!

عصر: این روزها بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی دست رد به سینه هیچ کانال و گروه اجتماعی نمی زنند. افرادی که احساس می کنند به هر دلیلی نیاز به جمع آوری اطلاعات در گوشی های هوشمند خود دارند، از کانال های تلگرامی دانستنی ها تا کانال های خبری ، آموزشی و ترفند های خانه […]

عصر: این روزها بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی دست رد به سینه هیچ کانال و گروه اجتماعی نمی زنند.
افرادی که احساس می کنند به هر دلیلی نیاز به جمع آوری اطلاعات در گوشی های هوشمند خود دارند، از کانال های تلگرامی دانستنی ها تا کانال های خبری ، آموزشی و ترفند های خانه داری.

اینکه انسان به دنبال یادگیری و کسب اطلاعات عمومی باشد ،به هیچ وجه ایراد ندارد و گاه می تواند مفید هم باشد.
اما نکته اینجاست که باید هر از گاهی سری به شبکه های اجتماعی مان بزنیم و ببینیم چه مقدار از اطلاعاتی که روزانه روانه تلفن هوشمندمان می شود مورد نیازمان است، چه استفاده ای از این حجم اطلاعات می کنیم و کجا خرج می شوند.

اگر به گوشی اطرافیانمان با اجازه شان ورود کنیم خواهیم دید ده ها و یا صد ها کانال و منبع اطلاعات جمع آوری کرده اند که بعضا مشاهده می شود که تعدادی از آنها هفته ها چک نشده اند و در واقع این حرص اطلاعات اندوزی است که این روزها گریبانگیرمان شده است.
دلیل را که بررسی می کنیم به این راز پی می بریم :

بسیاری علاقه مند هستند یک شبه ره صد ساله روند و همه فن حریف شوند.

به وفور عضو کانال های (هنری، فنی، تکنولوژی، آشپزی، خبری ، کافه های شعر و کتاب، کانال های روانشاسی و رازهای زندگی ) می شوند، بی آنکه حتی بدانند مطالبی که خورانده می شود موثق است یا نه.

در این میان تنها آسیبی که به کاربر علاقه مند به کسب اطلاعات می شود چیزی نیست جز، مطالعه هرز و بعضا بی فایده که نه تنها علم را افزایش نمی دهد بلکه در مواقع نزد دیگران به عنوان یک فرد همه چیز دان بدون اعتماد معرفی می شود.

پیشنهاد این است تنها به علایق ذاتی خود پی ببریم و استعدادمان را کشف کنیم و تا می توانیم خود را از این هرج و مرج اطلاعات نجات دهیم.

نگارنده: کریمی صبا