مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی خبر داد: جمع آوری ۴۵ میلیارد ریال زکات فطره در آذربایجان شرقی
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی خبر داد: جمع آوری ۴۵ میلیارد ریال زکات فطره در آذربایجان شرقی
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: مردم استان امسال ۴۵ میلیارد ریال زکات فطره پرداخت کرده اند که نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است.

عصر: مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: مردم استان امسال ۴۵ میلیارد ریال زکات فطره پرداخت کرده اند که نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است.

محمد کلامی با بیان اینکه زکات فطره مردم نیکوکار استان در چهار هزار و ۳۳۷ پایگاه جمع آوری شد، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۲۵ میلیارد ریال زکات فطره در استان جمع آوری شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد زکات فطره جمع آوری شده در عید سعید فطر برای نیازمندان استان هزینه شد، تاکید کرد: زکات فطره جمع آوری شده در مدت ۴۸ ساعت بین محرومان، ایتام، فرزندان محسنین، زنان سرپرست خانوار و… توزیع و همچنین در درمان بیماران، جهیزیه نوعروسان و یا تحصیل دانش آموزان هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان با قدردانی از همکاری و تعامل سازمان های دولتی و نهادهای حمایتی در جمع آوری زکات فطره مردم، خاطرنشان کرد: امسال با سیاست گذاری حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای زکات، ۱۶ موسسه خیریه و حمایتی با سازمان دهی و نظم خاصی زکات فطره مردم را جمع آوری کردند.

وی افزود: کشاورزان استان آذربایجان شرقی در سال ۹۵ بیش از ۱۳۱ میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

کلامی با اعلام اینکه در سال گذشته ۵۷ درصد از زکات جمع آوری شده برای امور محرومان و ۴۳ درصد به پروژه های عمرانی عام المنفعه هزینه شده است، تصریح کرد: احداث و تعمیر ۱۱۲ پروژه عمرانی از جمله مسجد، حسینیه و غسالخانه، تامین جهیزیه ۳۴۲ نوعروس، پرداخت کمک هزینه درمان و تحصیل بیش از دو هزار بیمار و دانش آموز نیازمند، احداث و تعمیر ۷۳ واحد مسکونی مددجویان از جمله هزینه های زکات برای امور محرومان در سال ۹۵ بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه پنج هزار و ۹۵۷ عامل افتخاری زکات در استان وجود دارد، تاکید کرد: طی سال گذشته از یک هزار و ۶۱۰ روستای مشمول زکات در استان کشاورزان یک هزار و ۳۳ روستا زکات خود را پرداخت کرده اند.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در سال ۹۵ در جمع آوری زکات رتبه ششم را در بین استان‌ها کسب کرد، افزود: سال گذشته ۴۰۹ مبلغ زکات به روستاهای استان اعزام شدند. عاملان و مبلغان زکات طی این مدت برای ۳۱ هزار نفر به صورت گروهی و چهره به چهره زکات را تبلیغ کردند.

دبیر شورای زکات استان با بیان اینکه تاکنون در ۸۹۹ روستا، شورای زکات روستایی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول امسال سه هزار و ۲۰۰ عامل افتخاری زکات آموزش های لازم را گذرانده اند و ۱۰۰ مبلغ زکات نیز به روستاهای استان اعزام شده اند.