سه شاخص ارزشی بودن، مردمی بودن و ولایی بودن جز ویژگی‎های ارتش است
سه شاخص ارزشی بودن، مردمی بودن و ولایی بودن جز ویژگی‎های ارتش است
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه گفت: امروز در ارتش سه شاخص را به وضوح‌ می‌توان مشاهده کرد؛ ارزشی بودن، مردمی بودن و ولایی بودن و به جهت برخورداری از این شاخص‎های والاست که مقام معظم رهبری از این ارتش بعنوان ارتش‌ حزب الله و کلمه طیبه نام‌ می‌برند.

به گزارش خبرنگار عصر، امیرسرتیپ دوم ستاد غلامحسین ظهیر مالکی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلی امام خمینی (ره) با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امام خمینی (ره) ۲۹ فروردین را به فاصله تنها دو‌ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به پاس قدردانی از وفاداری بدنه‎ی انقلابی ارتش به آرمان‌های انقلاب اسلامی و ‌همراهی مردم انقلابی با دوراندیشی و بدون تاثیر پذیری از زمزمه‌ی خام و ناپخته انحلال ارتش در آن ایام٬ به‌نام روز ارتش ‌نامگذاری کردند.

وی افزود: امام راحل روز پیوستن ارتش به مردم را با عبارت حکیمانه «لحظه‌ی شادی بندگان خدا و یاس ستمگران، نقطه‌ی عطف درخشان و افتخارآمیز» قلمداد کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه به مهمترین اقدامات ارتش در سال‌های اولیه انقلاب اشاره نمود و گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر حضور مستمر در جنگ تحمیلی، مفتخر به دفع فتنه ضد انقلاب در مناطق غربی کشور است. حضور ارتش در پاکسازی جنگ‌های داخلی کردستان با کمک نیروهای هوایی و زمینی خود از جمله نقش‌های تاثیر‌گذار ارتش در سال‌های ابتدایی پس از انقلاب بود.

وی یادآور شد: در شرایطی که در روز های ابتدایی پیروزی انقلاب شعار انحلال ارتش از سوی حزب توده، منافقین، کمونیست‌ها، چریک‌های فدایی خلق و همچنین دوستان ناآگاه انقلاب سرداده می‌شد؛ امام راحل با شناخت پتانسیل ارزشمند نیروهای ارتش، بر وجود و ادامه‌ی راه این نهاد نظامی تاکید کردند.

مالکی ضمن تاکید بر نقش پر رنگ ارتش در جنگ هشت ساله با عراق، افزود: نیروهای ارتش با رشادت هایشان در کنار برادران سپاه و بسیج نگذاشتند ذره‌ای از خاک کشور جدا شود. ارتش در نبرد‌های دفاع مقدس دوشادوش این نهادها به دفاع از کشور پرداخت و در این بین نباید از نقش‌ تاثیرگذار شهید صیاد شیرازی غافل شد که نوعی نقطه اتصال میان ارتش و سپاه بود.

وی ادامه داد: اوج کار ارتش در دوران دفاع مقدس را می‌توان در عملیات «اچ سه» که موجب حیرت جهانیان شد مشاهده کرد. عملیاتی که به ادعای کارشناسان نظامی دنیا حیرت‌انگیزترین عملیات هوایی در طول جنگ‌های جهان محسوب می‌شود.

امیر مالکی خاطرنشان کرد: امروز ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح مایه‌‌ی آرامش و امنیت کشور است. تفاوت ارتش جمهوری اسلامی ایران با دیگر ارتش های دنیا این است که ضمن داشتن مشروعیت قانونی، از مشروعیت الهی تحت هدایت ولایت فقیه برخوردار است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه دستاوردهای ارتش پس از جنگ تحمیلی و در دهه هفتاد را مورد اشاره قرار داد و گفت: این دستاوردها یکی از نمادهای بارز «ما می‌توانیم» در حیات چهل ساله جمهوری اسلامی ایران به‌حساب می‌آیند.

وی اضافه کرد: تولید و عملیاتی کردن جنگند‌ه‎های آذرخش و صاعقه، راه‌اندازی سیستم‌های تصویری بومی، تجهیز جنگنده‌های اف-۷ به موشک و‌ تسلیحات جدید و همچنین افتتاح چندین باند پروازی در سراسر کشور از جمله اقدامات و دستاورد های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در این چهل سال هستند.

مالکی ادامه داد: تولید ناوشکن‌های جماران و دماوند نیز مهمترین دستاورد های دفاعی ایران اسلامی در عرصه دریایی محسوب می‌شوند.

او در خصوص دستاورد های نیروی زمینی نیز بیان داشت: طراحی و ساخت انواع تانک های ذوالفقار، مبارز، سفیر، سمسام، تیام، کرار، اسلحه‌های تک‌تیرانداز باهر و حیدر و نصب انواع سامانه‌های دید در شب بر روی اغلب بالگردهای هوانیروز از جمله اقدامات نیروی زمینی قهرمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی هستند.

امیر مالکی یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی همواره در کنار مردم و در جهت مصالح مردم کار می‌کند همچنین در زمان صلح در حد امکان به سازندگی، امداد، تولید و خدمت به مردم می‌پردازد که در حوادث اخیر همچون وقع سیل در آذربایجان شرقی، زلزله کرمانشاه و سقوط هواپیمای تهران – یاسوج، شاهد حضور پررنگ ارتش بودید.

وی با تاکید بر اینکه تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از کالای ایرانی بعنوان سرلوحه برنامه‌ریزی های ارتش قرار داده شده است، گفت: چندین سال است که خرید جنس خارجی در ارتش ممنوع شده و از مدت‌ها پیش تکیه بر کار داخلی ‌آغاز شده است بطوریکه می‌توان گفت ارتش در این موضوع پیشرو است.

سرتیپ دوم ظهیر مالکی در پایان خاطرنشان کرد: امروز در ارتش سه شاخص را به وضوح‌ می‌توان مشاهده کرد؛ ارزشی بودن، مردمی بودن و ولایی بودن و به جهت برخورداری از این شاخص‎های والاست که مقام معظم رهبری از این ارتش بعنوان ارتش‌ حزب الله و کلمه طیبه نام‌ می‌برند.

انتهای پیام/