بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس استعفا داد
بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس استعفا داد
بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه استعفا داد.

به گزارش عصرتبریز، بوریس جانسون از پست وزارت امور خارجه در دولت محافظه کار ترزا می، کناره‌گیری کرد.

دفتر نخست وزیر بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد استعفای آقای جانسون پذیرفته شده است و جانشین وی به سرعت معرفی خواهد شد. بوریس جانسون دو سال تصدی وزارت خارجه انگلیس را بر عهده داشت.

پیش‌تر، دیوید دیویس ارشدترین مقام بریتانیا در مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپا، استعفا داد و نخست‌وزیر کشورش را به تضعیف «بریگزیت» از طریق برنامه‌اش برای حفظ روابط نزدیک تجاری با این بلوک سیاسی – اقتصادی متهم کرد.

برخی منابع پیش از این گزارش داده بودند، پس از توافق دولت انگلیس بر سر چگونگی اداره مذاکرات بریگزیت با اتحادیه اروپا، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس تهدید کرده بود که در صورت کارشکنی بوریس جانسون، وی را کنار خواهد گذاشت.

استعفای جانسون و دیویس بعد از جلسه سه روز پیش کابینه انگلیس صورت گرفت که در آن سندی برای همکاری نزدیک تجاری با اتحادیه اروپا بعد از خروج کامل از این اتحادیه امضا شد.

کناره‌گیری جانسون از کابینه حدود ۳۰ دقیقه قبل از سخنرانی می در پارلمان انگلیس برای تشریح برنامه جدید دولت در ارتباط با خروج بریتانیا از اتحادیه اعلام شد.

می در نطق خود در پارلمان به رغم تقدیر از جانسون، اذعان کرد که او و وزیر خارجه‌اش درباره مذاکرات مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اختلاف داشته‌اند.

انتهای پیام/