خرم: بسیج می‌تواند گره‌ها و مشکلات انقلاب اسلامی را یکی پس از دیگری حل کند
خرم: بسیج می‌تواند گره‌ها و مشکلات انقلاب اسلامی را یکی پس از دیگری حل کند
فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه بسیج می‌تواند گره‌ها و مشکلات انقلاب اسلامی را یکی پس از دیگری حل کند، گفت: راه برون رفت از مشکلات انقلاب فقط و فقط تفکر انقلابی و اسلامی در تشکل بسیج است.

به گزارش خبرنگار عصر، سردار پاسدار عابدین خرم امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز که در مصلی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکریم که امروز خصوصیاتی همچون فداکاری، ایثار و جانباختگی امام حسین (ع) و یارانش در بین بسیجیان متبلور و متجلی است.

وی افزود: امروز نهضت امام حسین (ع) به دست پیروان حقیقی آن مکتب یعنی شیعیان، در حال تداوم و استمرار است.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه نهضت عاشورا و وقایع ان دوران در تاریخ بی‌نظیر است، گفت: پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) حکومت اسلامی از مسیر اصلی‌اش منحرف شد و این مسیر به غیر از ریخته‌شدن خون پاک امام حسین راه دیگری جهت اصلاح نداشت.

خرم یادآور شد: بعد از واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) حکومت‌های جور و ستم تلاش کردند که این نهضت عظیم از بین رود و چراغ اسلام ناب محمدی خاموش شود؛ در این راه ائمه اطهار و اولیای الهی، مراجع، فقها و علمای بزرگی فدا شدند اما عصاره نهضت امام حسین (ع) در انقلاب اسلامی ایران متجلی شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی توسط انقلاب اسلامی مجدداً نهضت عاشورا را احیا کردند، افزود: حکومت و نظام اسلامی کنونی با بهای سنگینی برپا شد زیرا جوانانی که مانند چراغ‌های فروزان به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفته و جانشان را فدا کردند و با جهاد در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حماسه آفریدند تا مجددا اسلام نابی که خون پاک حسین (ع) ریشه‌هایش را استوار  کرده، درصدی منحرف نشود.

خرم با اشاره به فرمایش امام خمینی مبنی بر اینکه «بسیج لشکر مخلص خداست»، ادامه داد: ذهن و افکار بسیج و نیروهای انقلابی آن در جهت تداوم انقلاب است چراکه بسیج مجموعه‌ای از انسان‌های مومن بوده که بر اساس مقتضیات و شرایط زمان، آماده فداکاری و از جان گذشتگی هستند.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید به اینکه اگر ندای هر ستمدیده و مظلومی در سراسر جهان بیاید تفکر بسیج تبدیل به تشکل شده و خواب راحت ستم‌پیشگان را از آن‌ها خواهد گرفت، تصریح کرد: بسیج تبدیل به یک الگو شده است و بدون هیچ بخشنامه‌ای در تمام جهان اسلام طرفدار پیدا کرده و از جغرافیای ایران اسلامی فراتر رفته است.

وی خاطرنشان کرد: جوانانی که انقلاب و جنگ را ندیده‌اند، امروز با همان عزم راسخ، حضوری دشمن‌شکن در عرصه‌های مختلف دارند که حضورشان عامل یاس دشمن و امیدواری دوستان انقلاب و همچنین موجب خوشحالی قلوب مومنین است.

وی تاکید کرد: هیچ تشکلی نمی‌توان یافت که حضوری دشمن‌شکن همچون بسیج داشته باشد.

فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت‌های جهادگران بسیجی استان، گفت: بسیجیان استان در قالب نیروهای جهادگر و طرح‌های جهادی از سرپل ذهاب زلزله‌زده تا دورترین روستاهای مرزی آذربایجان‌شرقی مشغول ارائه خدمت هستند.

وی افرود: از مهندس و پزشک گرفته تا دانشجو و طلبه همگی دست‌به‌دست هم داده و هجرتی در جهت عمران، سازندگی، آبادانی و رفع محرومیت انجام داده و می‌دهند.

خرم تصریح کرد: جهادگران بسیجی استان در عرض کمتر از شش ماه در مناطق صعب‌العبور کرمانشاه بیش از ۳۵ منزل برای افراد تحت پوشش کمیته و بهزیستی ساخته‌اند؛ همچنین در مدت کم‌تر از ده ماه تعداد ۱۰ پل روستایی و بیش از ۲۶۷ خانه محروم در آذربایجان‌شرقی احداث‌ شده که انصافا این حرکت‌ها در راستای لبیک به توصیه‌های مقام معظم رهبری و بدون چشم‌داشت مادی از سوی بسیجیان صورت گرفته است.

وی گفت: اگر تمام افراد در جامعه چنین روحیه‌ای داشته باشند دیگر شاهد هیچ احتکار، گران‌فروشی و یا کم‌فروشی  توسط کسبه نخواهیم بود و این تفکر کشور را از تمام معضلات و بحران‌ها که گریبان‌گیر است نجات خواهد داد.

خرم با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب در خصوص بسیج، بیان کرد: بسیج می‌تواند گره‌ها و مشکلات انقلاب اسلامی را یکی پس از دیگری حل کند چراکه راه برون رفت از مشکلات انقلاب فقط و فقط تفکر انقلابی و اسلامی در تشکل بسیج است.

وی خاطرنشان کرد: نباید به شعارهای بی‌پایه و بی‌اساس دل‌بست و به تبع آن انتظار از کشورهای غربی داشت چراکه چهل سال است چشم به استقلال این کشور دوخته‌اند.

خرم در پایان با بیان اینکه مقام معظم رهبری پیشگام‌ترین سرباز امام زمام (عج) هستند، گفت: مثل و مانند رهبر جامع‌الشرایط ایران در دنیا نمی‌توان یافت.

انتهای پیام/